Jo takk igjen, men om det er en turtallssperre er syns jeg det er rart , ettersom denne motoren er dønn mekanisk med vaieroverføring på gass. Hmm muffens
Nå skal det jo kun handle om båt her , men om vi vinkler det sånn at denna liften skal brukes når jeg skal polere båten eller impregnere kalesjen er det kanskje greit ? EDIT: Kremt ...jeg og jeg... det e rvel frua som gjør begge deler når jeg tenker etter........ HAdde tenkt å bruke den for å komme ut og inn av båten og ettersom jeg sliter så veldig med gardin trappa....
Knipset et par bilder av Jørn: som dere ser er det bare litt elektrisk før den er i gang......
Her er det elektriske i kørja
Og her er det elektriske til magnetventilene på maskinen , samt sikkerhetsfunksjoner og motor elektrisk...
Her er starten på et avsluttet prosjekt fra forrige mann......
Overang undervogn / kranarm med sklioverføring for elektrisk.... altså forbindelsen mellom kabelpakka fra kørja og undervogna... så ikke kablene snurrer seg opp når jeg veiver rundt og rundt med armen når jeg skal polere masteren til våren.. eller frua...
Det er klippet bort det som var der av kabler...
Og batterikassa med velgebryter... ryddig og pent.. batteriene som satt der holdt 3 volt så jeg fant noe bedre i batteriretur kassa i butikken.... men som regel er det ern grunn til at batterier bli kastet , og dem jeg fikk med hjem var intet unntak.
Her har vi denna godmotoren da som jeg er spent på..
Kaos i verkstedet nå. Og bilene står ute.
Veier 7 ton denna balja, prøvde å jekke den opp i ræva før jeg skulle prøve starteren i dag, i tillfelle den startet og kjørte ut igjennom veggen , men jekken min satte i halsen når jeg prøvde...
Huket på strøm og prøvde litt ymse.. fant en 12 volt oljepumpe under maskinen som var merket nød aggreagat.. den startet og jeg kunne kjøre i fra kørja, men slangen røk en etter en så det må skiftes... når jeg omsider fikk psyket meg opp etter mange runder rundt og rundt maskinen, til å prøve innslaget på starteren så gikk jemmen motoren et par runder før batteriene sa takk for seg. Har jammen trua pått. Det elektriske er snask , men det skal vel vøre mulig å finne ut av.. det er bare strøm til diverse ventiler , og all hydraulikk er mekanisk på armen med tur/retur opp i kørja og alt styres derifra mekanisk. Eneste elektriske er da styring og fremdrift, høy og lav hastighet , bremser nja... det blir jo noe.. men må jo ikke ha alt det der... :-)
GIkk inn for å se om det var noe mat på bordet , men der lå begge to rett ut foran ovnen...
Så da gikk jeg ut igjen og åsmund traktor fikk plutselig flere oljeuttak bak til vinteren... .. gleder meg til snøen kommer så jeg får måka litt.
Åsså smelte jeg i meg en pøs og løp inn og satset på litt ludo...