Jump to content
Stephan

Lime lett-presenning

Recommended Posts

Stephan   
Stephan

Jeg har en lettpresenning i glassfiberarmert polyeten som har noen slitasjehull langs takåsen. Ettersom presenningen ellers er i god stand, vil jeg lime på en remse i samme materiale, men jeg vet ikke hva slags lim som fester på polyeten. Tips?

Redigert av Stephan

Del dette innlegget

VannTro   
VannTro

Du kan bruke cyanoacrylat, men det må benyttes primer for PE først. Begge produkter finnes i rangen til LocTite. Tess AS fører f. eks. dette. PE har meget lav overflatespenning og er derfor umulig å lime uten forbehandling. Primer er løsning vi dødlige må benytte, andre løsninger krever maskinell behandling.

Bostedskommune: Buskerud, Drammen Båtfabrikat/modell: Clipper 36 Sedan Navn: VannTro Båttype: Motor Båtlengde: 41- fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LG6712 MMSI: 257011090

Del dette innlegget

Seasu   
Seasu

Hvis det går, ville jeg kanskje prøvd dobbelsidig teip og/eller spinnakerteip. Dette forsterker også presenningen.

Prøv et lite stykke og se om den sitter. 3m har et godt utvalg.

Bostedskommune: Oslo Båtfabrikat/modell: Nimbus 28DC Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

OT-flyktning   
OT-flyktning

Ikke noe (forsøk på) svar, men heller samme spørsmål med annen vri: PE sveises eller "smelte-limes" vel vanligvis. Hvordan kan man med vanlige midler få dette til?

Bostedskommune: Akershus, Frogn Båtfabrikat/modell: X-332, MacGregor 26X Båttype: Seil Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Seasu   
Seasu

Her er en link som beskriver PE-rep.

West System

Redigert av Seasu
Bostedskommune: Oslo Båtfabrikat/modell: Nimbus 28DC Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn