Ip.Content

Logo

baatplassen treff - Mjøsa

• Logg inn for svare
108 svar på dette emnet

#41 Batdilla Ikke pålogget Postet 07.06.04 09:28

• Medlem
Hva mener folket om valg av sted? Selv så holder jeg en knapp på havna til båtforeningen. Uten å vite det sikkert, vil jeg tro at det er enklere å plassere en del gjestebåter her enn i Heksus havna. Videre er det kort vei til Kroa, for de som ikke har alt de trenger i båten. I skrivende stund er det usikkert hvordan tilgang til do og dusj er for gjestebåter i Heksus havna, men dette vil jeg tro er kurrant i havna til båtforeningen. Jeg synes også at uteområdet er best hos båtforeningen med flere grøntområdet. I Heksus havna er det liksom mer steinete og "ugjestmildt".

Stemmer derfor for at vi legger treffet til havna til båtforeningen. Enig? Uenig?

Det har ikke kommet inn nye kommentarer angående tidspunkt. Skal vi beslutte her og nå at vi legger treffet til 26. - 27. juni?

Hvis det er enighet om havna til båtforeningen, har du mulighet til å sjekke litt rundt praktiske forhold, som du nevnte, Hebbe? Kanskje spesielt dette med tilgang do/dusj - er dette åpent og tilgjengelig døgnet rundt? Strøm og vann?

#42 Tom J. Ikke pålogget Postet 07.06.04 10:36

• Medlem
Båthavna fungerer for meg  :headbang:

#43 Hebbe Ikke pålogget Postet 07.06.04 10:59

• Snart medlem

Sitat

Det har ikke kommet inn nye kommentarer angående tidspunkt. Skal vi beslutte her og nå at vi legger treffet til 26. - 27. juni?

Hvis det er enighet om havna til båtforeningen, har du mulighet til å sjekke litt rundt praktiske forhold, som du nevnte, Hebbe? Kanskje spesielt dette med tilgang do/dusj - er dette åpent og tilgjengelig døgnet rundt? Strøm og vann?

26.-27. juni passer bra for meg...
Jeg skal ta meg en tur til Kapp for å prate med de. Dursj og do er ok, denne delen av anlegget er plassert "utenfor" selve kroa slik at tilgjengeligheten er bra der. Inne i selve båthavna er det ikke plass til så mange båter ekstra, men om vi stabler lagvis så blir det plass til en del.
Ellers så er det mye plass innenfor Skibladnerbrygga, den ligger 50 m bortenfor anlegget til Kapp båtforening.

#44 Brumle Ikke pålogget Postet 07.06.04 16:37

• Medlem
Kapp 26 og 27 er booket inn, vi kommer fredag eller lørdag  :flag:

#45 Batdilla Ikke pålogget Postet 07.06.04 18:52

• Medlem

Sitat

Kapp 26 og 27 er booket inn, vi kommer fredag eller lørdag
Flott! Lørdag til søndag er booket for vår del, men fredag til lørdag er usikkert ennå. Kan bli i hardeste laget med øltilvenning over to dager... :flag: :flag:

#46 Slagskibet Ikke pålogget Postet 07.06.04 19:50

• Medlem
Du Brumle. Vekk opp han dærre Kotnes nå da. Da han var guttunge sovna`n bestandig på tur hjem fra øya,så han sover sikkert enda etter helga. Sist vi var på båttur sammen var for rundt regnet 40 år siden. :smiley: Men det var i saltvann :yesnod:

#47 Hebbe Ikke pålogget Postet 08.06.04 07:45

• Snart medlem
Båttreff blir gøy.
Fikk en liten forsmak på det på lørdag reiste til Hamar sammen med ungene og møtte Patton der. Det var mye folk og båter  der så jeg ble liggende "utenpå" han til jeg forlot havna på søndag.

Post bilde

Utpå lørdagskvelden kom den nye resningsskøyta Erna Olsen på besøk til Hamar, en flott båt som jeg måtte gå å se på. Erna Olsen lå i Trondheim før den kom til Mjøsa, og den erstatter Kastor som har vært her i en del år.

Post bilde

Det ble en koselig kveld med grilling av god mat og en del "Juging"...

Post bilde
Patton stillte med Baatplassen T-sjorte, stilig var den... :-)
Håper vimpelen min kommer til Kapp treffet...

#48 Kotnes Ikke pålogget Postet 08.06.04 22:15

• Medlem

Sitat

Du Brumle. Vekk opp han dærre Kotnes nå da. Da han var guttunge sovna`n bestandig på tur hjem fra øya,så han sover sikkert enda etter helga. Sist vi var på båttur sammen var for rundt regnet 40 år siden. :wink: Men det var i saltvann :wink:
Ting forandrer seg på 40 år. Nå er det sist i seng og først opp. Kan dokumenteres med video. Skal  :drink: deg under bordet neste gang jeg er i dine trakter. Er nemlig blitt stor gutt nå. Forøvrig går vi for 26/27 juni. Skal forresten til Hamar nå til helga igjen. Mjøsa lokker på meg. Badet i mjøsa forrige helg i 9 graders vann. Skryt Skryt.

#49 Batdilla Ikke pålogget Postet 08.06.04 23:02

• Medlem
Da er såpass mange positive tilbakemeldinger på plass, at jeg tar sjansen på å beslutte følgende:

Det tredje offisielle baatplassen treffet vil bli avholdt på Mjøsa, nærmere bestemt havna til Kapp Båtforening, lørdag 26. juni til søndag 27. juni. Det er arrangement i partyteltet fredag 25. juni, så en del vil sannsynligvis ligge i to døgn. Hvis noen leser dette, ønsker å delta, og ikke har gitt lyd fra seg så langt, er det bare å poste et signal i denne tråden og møte opp! Havnesjef under treffet er Hebbe. Filmfotograf er Dilla, og evt. andre med kamera og tid til overs. Øltilvenningssjef er litt usikkert, da det ikke ser ut som thor vil bli blant oss. Husk å ta med: Admiralen, kalde :wink:, masse god mat, godt humør, vimpel og t-skjorte (Utvisningsgrunnlag å møte uten. Slike tilfeller vil måtte behandles i Skipsraadet før evt. beslutning om å kunne delta treffes... :drink:) Vel møtt alle sammen - gleder meg til å treffe personene bak nick'ene! :wink:

Dere som alt har avholdt treff - er det noe vi burde tenke på i denne sammenhengen? Noe som burde vært ordnet eller tatt med av en eller annen?

#50 ssandba Ikke pålogget Postet 09.06.04 21:34

• Medlem
den 26 juni passer dårlig for oss nesninger da vi har nesdeagene på skurven på Helgøya.Men jeg tror det blir  fint for dere på Kapp,så lykke til med treffet ,mulig vi tar en tur på for :cheers:middagen på lørdag. :yesnod:

#51 ssandba Ikke pålogget Postet 09.06.04 21:39

• Medlem
hei Hebbe
vi pratet vist sammen på hamar , jeg kjente igjen båten din,og det så ut som dere koste dere med grillinga.hilsen nesning med Hanto 24

#52 Hebbe Ikke pålogget Postet 10.06.04 06:54

• Snart medlem

Sitat

hei Hebbe
vi pratet vist sammen på hamar , jeg kjente igjen båten din,og det så ut som dere koste dere med grillinga.hilsen nesning med Hanto 24

Hadde jeg bare visst....  :smiley: :flag: :flag: Begynner helt klart å se nødvendigheten av vimpel, håper den kommer snart. Regner med at det da var du som lå på den "lille" brygga. Fin båt har du også...

Hebbe...

#53 Patton Ikke pålogget Postet 10.06.04 21:41

• Medlem
Hvordan er det med båtfolket og barn? Selv har jeg to, en av dem blir nok antageligvis med (jente 12), da det ikke bare er å la de vandre planken... Noen andre som har barn med? Kapp er kanskje ikke rette stedet for barn en lørdag kveld, totningene er glade i å sjenke seg..., men det er vel vi på båtplassen også :lol: Uansett, det er nok kjedelig å være alene med masse voksne som prater båt hele kvelden.

Forøvrig kan jeg informere om at det er "dager" i Eidsvoll i helgen. Lørdag kveld er det bryggedans på bankplassen med levend musikk, pleier å være bra stemning hvis væregudene er med. Selv har jeg tenkt å krysse elven, fortøye på gjestebrygga, sitte litt i båten med en  :flag:, sansynligvis  :sailing: med andre glade båtmennesker, og kanskje en svingom om anledningen byr seg. Andre i vassdraget som har tenkt å ta seg en tur?

Mvh Patton

#54 Hebbe Ikke pålogget Postet 10.06.04 22:52

• Snart medlem
Jeg har mine unger bare i 50% og de hadde helt sikkert blitt med om de var til meg.
Desverre så er det mammahelg på "Kapphelga" så jeg kan ikke desverre ikke hjelpe deg med kompani akkurat da. Ville nok ha sikkret meg med selskap til mine barn så de hadde noen flere å "spille" på, i allefall på en plass som Kapp på en Lørdags kveld. Men regner med at det blir med en masse unger til Kapp, baatplassenfolk har nok som folk flest unger... Kanskje kan noen si fra til deg om antall unger de skal ha med seg på denne turen.

Har ringt etter formannen i Kapp båtforening ca 20 ganger i dag men han svarte desverre ikke. Kommer med opplysninger om vann, strøm, toalett, bad, antall båtplasser o.s.v. når jeg har fått tak i han.

#55 Hebbe Ikke pålogget Postet 11.06.04 12:36

• Snart medlem
Har hatt en lang og trivelig prat med lederen og havnesjefen i Kapp båtforening og kommer med følgende informasjon :

Gjestebåtplasser i selve havna er ca 10 stk inkludert stabling av båter utenpå hverandre.
Disse plassene har tilgang til strøm, vann finnes også.
Båtforeningen disponerer videre ca 15 gjestebåtplasser ved Skibladnerkaia. Det er ikke strøm der, men ca 50 m med skjøteledning ordner dette. Disse plassene ligger ca 50 meter fra de andre plassene. (Foreslår at vi tar med en sjøteledning hver)

Toalett, bad og dusj er tilgjengelig hele døgnet for besøkende.

Det er våken nattevakt på området fra kl 22.00 til kl 06.00 som er tilgjengelig om det er nødvendig for hjelp av noe slag.

Restaurant er åpen fram til kl 01.00, de har bevilling for øl og vin servering. (Mat lager de også).

Jeg ønsker å få et ca antall over hvor mange som kommer den 26. til 27. juni, dette da han skulle sørge for å reservere plasser til oss. Fredag den 25. kunne han ikke reservere noe for da er det konsert med Return på området. Havnesjefen sa at det da ville "koke" av båter der nede fram til festdeltakerne skulle finne vegen hjem. Det er der som ellers "først til mølla" som gjelder denne dagen.

Eventuelle spørsmål kan rettes til meg enten her, pr IM eller på tlf 92451922

Hilsen Rune (Hebbe).

#56 Tom J. Ikke pålogget Postet 11.06.04 13:47

• Medlem

Sitat

vimpel og t-skjorte (Utvisningsgrunnlag å møte uten. Slike tilfeller vil måtte behandles i Skipsraadet før evt. beslutning om å kunne delta treffes... :yesnod:)

Leverer herved søknad om å slippe å ha på meg båtplassen t-skjorte da undertegnede får pusteproblem :nonod:.... Har heller ikke vimpelstang på båten. Søker derfor om fritak fra disse krav, og håper på forståelse for den triste og beklagelige situasjon som har oppstått.  :nonod:.

#57 Batdilla Ikke pålogget Postet 11.06.04 22:56

• Medlem

Sitat

Leverer herved søknad om å slippe å ha på meg båtplassen t-skjorte da undertegnede får pusteproblem :smiley:.... Har heller ikke vimpelstang på båten. Søker derfor om fritak fra disse krav, og håper på forståelse for den triste og beklagelige situasjon som har oppstått.
Hmm. Foreslår at du tar t-skjorta og henger den opp på et lempelig sted, så går det nok bra...

Hebbe: Regn med oss. Vi kommer garantert. Og skulle ikke Sjømannen bli klar, så kommer vi i Selco'n. Skulle heller ikke den være samarbeidsvillig, så kommer vi i Aquaquicken!

Angående barn, så har jeg dessverre ikke forstått hvordan disse blir til, så vi har ingen med oss. Men jeg interessert i å høre hvor mange som evt. blir med og årsgruppe, så vi lettere kan vurdere å evt. finne på noe skøy.

#58 Batdilla Ikke pålogget Postet 21.06.04 08:52

• Medlem
5 dager igjen. Sjømannen begynner å bli klar for treff. Fenderklips kom på plass i går, sammen med at vinduer ble fuget. Så nå er den i det minste tett. Dillerinnen rengjorde kabinen. Cockpit måtte vente for der driver Dilla og sparkler. Noen som har sørget for fint vær til helgen?

#59 Patton Ikke pålogget Postet 21.06.04 09:43

• Medlem
Godt vær til helgen? Så langt ser det ikke særlig bra ut. Var på Kapp sist fredag, Boney M vartet opp med playback i sprutende regnvær :seeya:, det var ikke mye å skryte av.
Kaldt vær og lite folk, det var ikke mange tilreisende båter heller. Håper derfor været blir brukbart til helgen, slik at båtfolket kommer seg ut. Jeg har nå logget 35 t gange med båten i år, en tur til Kapp i regnvær frister ikke etter sist helg opplevelser.

Måtte solen stige høyt :cheers:

Patton

#60 Brumle Ikke pålogget Postet 21.06.04 18:58

• Medlem
Vi reiser uansett vær, men litt sol og varme er jo svært behagelig. Håper så mange som mulig møter opp. Vi reiser oppover på fredag og tar en overnatting i refsalvika, passere vel Eidsvoll i 8 tiden tenker jeg. VHF en er på så det er bare å kalle oss opp.