Jump to content

ØMI Båtsenter, Hillevåg, erfaringer?


minibussen

Recommended Posts

Prøvde å handle med de mens de lå på Randaberg (Båt og Fritid). Hadde bestemt meg for en båt jeg ville ha, men de mente jeg kom til å bli misfornøyd, så de mente jeg måtte prøve den først. Etter prøving oppdaget jeg at det var en dårlig båt. Satt pris på erligheten og advarselen fra selgeren, så jeg bestemte meg for å kjøpe en annen båt (en del dyrere) hos de i stedet. Siden de ville ha full betaling på høsten for en båt som skulle leveres til våren, kjøpte jeg båt et annet sted. 2 år etter hadde jeg bestemt meg for å bytte til større båt, og skulle få et tilbud som aldri kom, ikke engang etter purring. Endte da opp med å handle en annen plass. Har ikke hørt noe negativt om dem, men båtbransjen er kanskje ikke den mest seriøse, generelt sett...

Link to post
Share on other sites

Det høres absolutt ut som ØMI dette ja. En ting er når pengene fløy ut vinduene fra folk i fjor, men nå hadde jeg litt troen på at de var interressert i kundene sine. Sendte en veldig lang og altfor høflig mail til de i går, veldig spent på om det kommer respons denne gangen..... Ser at den er om morgenen i hvert fall. Kanskje det blir noe.

 

Selgere er en spesiell rase, men det er virkelig rart at selgere vegrer seg fra å snakke i telefon eller har problemer med å selge det de faktisk er "eksperter! på. ;-)

 

Skal se om det blir noen respins på mailen før jeg evt deler hele historien med resten.

Link to post
Share on other sites

Har fått en automatisk tilbakemelding om at mail er lest av daglig leder på Ømi. Men nå etter en liten uke har ingen funnet det bryet verdt å gi en tilbakemelding, verken på mail eller telefon.

 

Kan med det så absolutt få stemple stedet som særdeles useriøst og en plass å unngå. Fy flate.

Link to post
Share on other sites

Jeg har nevnt det før, og nevner det igjen. Rogaland Maritime Senter er plassen å gå. Det har både brukt og nytt, er solide og har knallgod service.

 

Da har vi ikke samme oppfattning. Hver gang jeg går innom må jeg vente i evigheter. Enter er de oppatt med svada på telefonen eller de står og snakker med en eller annne "kompis". Går ikke inn der hvis jeg ikke må.

 

Ang ØMI. Har brukt dem kun til spesielle ting (skreddersøm av syrefast). De levere gode produkter, men det koster. Kjenner ikke til "båt" biten.

Link to post
Share on other sites

Det er prisen å betale for å slippe sleipe selgere i dress som skal suge pengene utav deg. :wink:

Har fått mange gode rabatter av RMS som ingen andre forhandlere er i stand til å konkurrere med. Synes det er greit å vente litt. Etterpå er det jo oss de står å snakker med.. Jeg synes det er veldig upersonlig de plassene du stiller deg i kø, og til slutt kommer frem til en likegyldig selger i pene klær, slik som de fleste andre forhandlerne har. Bedre med selgere i kjelerdress, olje på fingrene og røyken i kjeften... :lol:

 

Men i disse tider har de det utrolig travelt. De selget ekstremt mange Ibiza båter for tiden, og de er landets største Ibiza forhandler....

I tilegg driver de å bygger båthotell på Hommersåk.

Link to post
Share on other sites

Det er prisen å betale for å slippe sleipe selgere i dress som skal suge pengene utav deg. :wink:

Har fått mange gode rabatter av RMS som ingen andre forhandlere er i stand til å konkurrere med. Synes det er greit å vente litt. Etterpå er det jo oss de står å snakker med.. Jeg synes det er veldig upersonlig de plassene du stiller deg i kø, og til slutt kommer frem til en likegyldig selger i pene klær, slik som de fleste andre forhandlerne har. Bedre med selgere i kjelerdress, olje på fingrene og røyken i kjeften... :lol:

 

Men i disse tider har de det utrolig travelt. De selget ekstremt mange Ibiza båter for tiden, og de er landets største Ibiza forhandler....

I tilegg driver de å bygger båthotell på Hommersåk.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv. Har selv ventet på hjelp, og har selv vært den som slår av en prat. Dessverre (for meg) måtte de velge mellom Ibiza og Nordkapp for noen år siden, noe som gjør at jeg ikke kan kjøpe den båten jeg ønsker hos dem, denne gang...

 

Kjetil S

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Angående spørsmålet til en om ØMI og fremtidige servicer, vel den saken er klar. Det blir aldri noe penger brukt fra meg der, da skal det virkelig være krise og ekstremt viktig å få kjøpt noe :nonod:

 

Disse Rogaland Maritime Senter vil jeg absolutt gi en sjans, uten tvil. Og bare så det er sagt, ALLE får flere sjanser for alle kan ha en dårlig dag. At man i enkelte butikker, (spesielt spesialbutikker) opplever ventetid kan jeg raskt akseptere. Så lenge jeg får like god service og muligheten for en prat når jeg kommer til, jeg pleier å være ganske så hensynsfull hvis det kommer flere kunder så ikke noe problem.

 

 

Takker for tilbakemeldingene til nå, virker ikke noe overraskende at ting gikk som de skulle. Nå må fokuset bli å komme seg på havet og kose seg, her i Bergen haglet det i går og vinden ligger stabil på kuling :nonod: Knall at det snart er 17 Mai... :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...