Jump to content

Bilder av blasset\hvit stygg teak-trikset til med beis og Benar


Nidelv 28 Søgne

Recommended Posts

nokia_bilder_016.jpg

 

Finmattet-dro på med Herdins Mahogni\rød oljebeis, brukte svamp og bred kost, tørket, to l :cheers: ag halvblank benarolje, tror jeg vil ha helt blank da det ble ganske bra..

Før opperasjonen så interiøret helt for j... ut!!

 

Stor forskjell oppe og nede!! Måtte først prøve seg frem litt!!

Redigert av Nidelv 28 Søgne (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Heisann, ikke grovere enn 180, gjerne finere...Jeg hadde lakk under, derfor tok jeg godt ned i lakken før jeg jukset med beis....

 

Ps! Dette er på eget ansvar, men det ble utrolig bra i min båt.

 

nokia_bilder_002.jpg

 

 

 

Dette er bilder fra i dag, regnet no helt j..., trummet godt på kalesja...Her er to lag matt benarolje- bruk gjerne blank , men da ser du mer ujevnheter.. :cheers:

Redigert av Nidelv 28 Søgne (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du mulighet for og ta noen oversikt bilder av interiøret ditt Nidelv 28 Søgne.

Løsningen av trappa i skrogsiden der kunne jeg tenkt meg og kopiert :smiley:

 

Har du skuffer på utrekkskinner?

 

Ble flott resultat forresten :yesnod:

 

Vanlig utrekkskuffer som hjemme ja....

 

Ja skal ta masse bilder og legge på linken her neste gang jeg er i båten!! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Brukte du slipemaskin eller slipekloss?

Hvor grovt sandpapir brukte du og hvor langt ned slipte du? Synes det ser ut som resultatet ditt ble veldig bra. Er gått i gang med det samme nå,- men må en tur innom fargerike i morgen for å kjøpe Herdins mahogni rød.

Link to post
Share on other sites

Heisann, du jeg mattet bare forsiktig over med 180el 220 papir. Kun matte over,aceton med fille etterpå, så beis, så olje-blir beisen bra, hadde jeg brukt blank olje.

Brukte kun papir i hånd, liten kloss på store flater.Prøv deg frem med beis, se hva du liker.ca 110 kr for en liten boks, som rekker til hele båten.

Du kan beise mer etter det er tørt hvis du ikke er fornøyd, begynne med lite beis en plass det ikke synes så godt.

Brukte bred kost , og litt svamp. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Farge forskjellen du ser med skaper og interiør er pga at jeg tok hjem dørene.

Har du alt samlet i båt vil du jo få en lik farge...jeg finjusterer til høsten på dette...

 

Hadde vært artig om du la ut bilder av teaken din...for å se hvor ille den ser ut! :sailing:

 

Visit My Website

 

den andre boksen der, på denne side ser du også fargekart!!

 

Farge kode mahogni er 902 , du må se, det er to forskjellig mahogni...

 

Lykke til!!

Redigert av Nidelv 28 Søgne (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:crazy: Sliter med at det renner litt for mye!

Har brukt pensel til påføring og svamp etterpå, men det siger dessverre litt for mye.

 

Dermed måtte jeg i dag pusse ned igjen det jeg lakket opp tidligere i uken :headbang:

 

Brukte du klut til påføring, eller hva brukte du? Sliter med de loddretteflatene!

 

Tror resultatet blir knall, men må dessverre gjøre det en gang til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...