Jump to content

Årets prosjekt 2009


bliss X

Kåring av Årets båttprosjekt 2009  

306 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Avstemningen er igang, se dette innlegget for mer informasjon.

Går frem til midnatt St.Hansaften, altså i morgen.

 

Vinneren kan altså hente båtutstyr for kr 10 000 hos Maritim. (Maritim sponser 50% av premien)

 

 

Da starter nomineringen av årets båtprosjekt som tidligere annonsert i denne tråden

 

Nominasjonsprosessen går fram til ca 1. juni, og det vil deretter bli satt opp en avstemning (poll) for å kåre vinneren. Dersom det blir nominert mer enn 10 forsjellige prosjekter, vil undertegnede og Ingar plukke ut de 10 beste som går videre til avstemning. Vinneren vil få premie, men det er ennå ikke besluttet hva premien består i. Premien er selvsagt relatert til båt. :smiley:

 

Noen regler og retningslinjer

 

- Båtprosjektet skal være godt dokumentert her på baatplassen.no i en egen prosjekttråd og/eller som blog

- Det er ikke tillatt å rakke ned på nominerte prosjekter

- Det er lov å nominere eget prosjekt

- Du nominerer ved å sende meg en IM. Husk å ta med link til prosjekttråd og/eller blog i IM

- Du kan bare nominere et prosjekt

- Jeg legger ut nominerte prosjekter her fortløpende

- Kontroller at prosjektet ikke allerede står oppført som nominert før du sender IM

 

Lykke til!

 

:flag:

 

Nominert så langt:

 

Prosjekt: Draco 1700st diesel

Prosjekt: MS Kira II - mitt nye prosjekt!

Princess 35 som får en liten ansiktsløfting

Prosjekt: Bygge kombisjark ut av en gammel 23' plastsnekke

Bilder i fra Haaby's båtpuss og sørvis på Eber x2

Ny teakdørk og div. andre prosjekt på en W 8000

Prosjekt: beach craft stålbåt

Prosjekt: Oppussing av Alicraft 26

Prosjekt: Oppbygging av Malo sjark 28 fot

Prosjekt: Skøyte 1905

Prosjekt: Motorbytte med ombygging til seildrev

Prosjekt: Oppussing av en Alfa 24 73 modell

Restaurering Mercury T2 ( racing motor )

Vanvittig Spjærøyprosjekt

Mitt altfor omfattende renoveringsprosjekt av 17 fots plastbåt

Prosjekt: oppussings av sandvik 25 71mod

Prosjekt: Sagen 30

Ny trebåt i samlingen/worklogg

Link to post
Share on other sites

Jeg nominerte Sjøkua og "Princess 35 får en liten ansiktsløftning" til årets prosjekt

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Sleipner93s Kira II prosjekt må være med.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det er ingen tvil om at Walter_S sitt prosjekt har vært og fortsatt er "superb" som engelskmennene sier.

 

Men jeg vil også fremheve tråden : https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=52562, Anders Haaby`s tråd er fantastisk morsom og innsiktsfull tråd.

Jeg har ledd meg skakk av hans fortelling, bare navnene som Bentebåt, Lillegris Gunnar, og han har i tillegg navn på traktoren, og hvem Jånny er vet jeg ikke,men det får vi vel vite etterhvert.

Tråden kvalifiserer for BP komipris......

Link to post
Share on other sites

Walter_s er desidert beste båt prosjekt Mens Gangso med sin unge alder og stå på vilje er meget beundrings verdig.

Så jeg vet ikke.

De får dele førsteplassen synes jeg.

Men uansett, jeg tar av meg hatten for begge. Det er dem som gjør baatplassen så bra. Jada jada. og mange flermed dem :flag:

 

 

 

OK da, får velge han Walter_s da. Han hadde jo laget et fint Jule eventyr for oss for vokste guttunger.

Redigert av My Tax (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det har i år vert utrolig mange gode prosjekt på baatplassen.

Synes også Finn Erik Helberg sitt prosjekt må dras frem, flott og lærerik beskrivelse: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49655

Samme synest eg om Båtdrømmeren`s badeplattform https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49789

IM sent for Finn Erik Helberg. Så får en se når det kommer til avstemming :crazy:

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Takker og bukker for nominasjon! :yesnod:

 

Enig, det er mange gode og spennende prosjekter på gang her. Alle er unike på sin måte.

 

Jeg synes at p-kaill sitt Prosjekt: Oppbygging av Malo sjark 28 fot absolutt bør være med! Ingen av de hittil nevnte har hatt værre utgangspunkt enn han! Ville du orket å sette igang med et slik prosjekt og redde en båt? Tøfft gjordt, synes nå jeg. Du skal enten være "gal" eller utrolig "sta" for å ta fatt her..... :blush:

Bare se:

032.jpg + grov_opprett.jpg

 


Siden BlissX er såpass "streng" - :wink: - og bare tillater å nominere 1 prosjekt per innlegg, så kan jeg personlig desverre ikke nominere 10ta9c sitt Prosjekt: Oppussing av Alicraft 26 - skulle gjerne sett det også med her, spesiellt siden 10tac9 bruker om igjen gamle ting og reparerer på det som er der fra før - uansett hvor ille det i utgangspunktet ser ut - istedenfor å kjøpe nytt! Har respekt for slike holdninger!

 

Kanskje noen andre kan nominere det?

 

 

:seeya:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har gjordt det offisiellt nå - IM'en er avsendt, BlissX!

:o)

Takk for "vekkeren"......rart med det, når man fylle 60 så ser det ut til at hjernen blir 90....!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har tidligere påpekt at det burde være et prosjektforum for å kunne få oversikt over pågående prosjekter, men skal la den ligge da eigar (les: Ingar) er litt (mye) sta på den fronten...

 

Dette er min nominasjon til "Årets båtprosjekt"

 

Det er en fornøyelse å lese tråden om ungdommer som går på et slikt prosjekt med liv&lyst og et meget vellykket resultat! :cheers:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ikke snauere enn å nominere mitt eget selco prosjekt. Kanskje ikke akkurat verdens mest spennende båt, men prosjektet har vært en forvandling av et vrak som ble til en absolutt pen og bra bår :-)

 

Se linken HER

 

dsc01312.jpg

Båt: Polar 20 - Marna 1977

Navionics hd Europa, på Nexus7.

Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Link to post
Share on other sites

Oij oij, skulle aldri ha påtatt meg dette... :smiley:

Etter å ha gått gjennom kanidatene en rekke ganger melder jeg pass. Å eliminere nesten halvparten av forslagene klarer jeg ikke, så da får alle en sjans.

Har også lagt til en verdig kandidat, Scand 7600 bloggen.

 

Avstemningen går frem til midnatt St.Hansaften, altså tirsdag om en uke.

 

Premien er båtutstyr av fritt valg for kr 10 000. (Vi vil holde et øye med nyregistreringer under avstemningen... :wink: )

 

Ønsker alle lykke til!

Link to post
Share on other sites

Stemmen min gikk til Knutza, Motorbytte med ombygging til seildrev :flag: :flag:

Veldig bra tråd med mye gode bilder. Han er en utrolig god håndtverker som finner gode løsninger, til en billig penge..

Slik har jeg sansen for!

 

Walter hadde også en god tråd, men han har allerede fått premien sin da han fikk et kamera :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...