Jump to content

Scand 360 SE, erfaringer?


Randulken

Recommended Posts

Ja, jeg kjøpte min i fjor (2008 mod), og er kjempefornøyd.

 

Den går godt med 2 x D4 300 og er veldig myk og fin i motsjø. Har kjørt den med singelistallasjon, og da krenger den fryktelig mye i svinger. Med dobbelistallasjon er dette merkbart bedre.

 

Kjempepraktisk med mulighet for helt åpen båt på 4 minutter, videre et stort pluss at byssa er plassert oppe - skjønner meg ikke på de som har byssa nede under dekk - blir som å steke egg&bacon på soverommet..

 

Båten virker så langt godt sammenskrudd, og har ikke hatt noen barnesykdommer/problemer med båten.

 

Kvaliteten på trearbeidet innvendig er noe "røffere" enn f.eks Windy - men så koster Scand omtrent halvparten...

 

Båten er lett å manøvrere og jeg har ingen problemer med å håndtere dokking og tillegging/fortøyning helt alene.

 

Lurer du på mer er det bare å spørre!

Link to post
Share on other sites

Har hatt min i to år, 2002 mod med 2xKAD43, er veldig fornøyd med båten. Båten er god i sjøen og virker godt sammenskrudd.

Uteplassen er det jeg falt for med denne båten, kjempe feriebåt for en familie på 4.

oda 370 er en båt bygget på samme skrog konseptet, denne har en bedre løsning på stikk kabinen enn Scand, men den komme i bare en variant, den ligner på Scand 360DC.

Nå er Scand oppe og går igjen etter konkursen så det er igjen tilgang på deler dersom det behovet melder seg.

Link to post
Share on other sites

:crazy: Takker for svar / innlegg, er dere plaget med at den ligger mye på hekken med dobbel innstalasjon?

Når man steker noe i pannen så ligger alt smørre i ene siden.(det var en som nevnte dette?).

Den jeg lurer på sitter det dobbel Mercruiser innstalasjon i 2 X 250, så vidt jeg har funnet ut skal det være

gode maskiner....noen med erfaring P.S 97 modeller.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en 2000 mod SE-versjon med 2x250 Mercruiser (chippet til ca 2x300). Jeg har bare hatt denne siden aug-08, men så langt veldig fornøyd. Stekepanna har jeg ikke prøvd enda, så det kan jeg ikke svare deg på :lol: Ligger denne på et kjent norsk annonseforum til en rund og fin pris? isåfall var jeg å prøvekjørte den i fjor sommer før jeg kjøpte min...

Redigert av alfb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Randulken - kom på en ting i tillegg til det som jeg svarte på IM. Det er veldig små rekker på den aktuelle båten i forhold til alle andre jeg har sett. De er meget lave og finnes kun på fordekk. Det så forøvrig ut som det var orginalt levert på denne båten, så kanskje det var slik på de første utgavene :confused:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...