Jump to content

Frakt av båt fra spania til norge helst med skipsfrakt noen med kj


camilie

Recommended Posts

Skremmende kostnad .... ... men regner med at det er Nord Europa som representerer den største kostnaden...

 

Vi kjøpte vår båt i Sør Italia (45 fot), tok den sjøveien til Le Grand Motte i Frankrike, over land til Chichester hvor den ble sjøsatt igjen... Frakt på vei kostet GBP 3,500.

 

Få tak i Peters, Ardwark osv, som leverer båter til middelhavet, sjekk kostnad på "Return Load", slik at de ikke kjører med tom bil hjem...

 

Legg båten på vannet i Frankrike (Cherbourgh??), og ta den sjøveien hjem...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke på egen kjøl!!

Turen fra Spania i Middelhavet og hjem tar ca 3 uker i 8 knop!

Må da være en drømmetur.

Hvorfor jeg sier dette, er fordi jeg har gjordt dette selv. Jeg hentet båt i Hellas. Dette var en seilbåt på 47 fot.

Turen rundt om Portugal er enkel. Ikke mye å passe på, kun været! Det store er vel biscaya som tvers over blir å regne som en ordentlig havstrekning. Engelske kanal er enkel. Litt å passe på ved Nedeland og Tyskland ellers er reisen enkel.

Du må stort sett bare passe på tidevannet og hvor du skal inn for å bunkre eller proviantere.

Tar du båten som dekkslast, blir fraktkostnadene lagt til båtens verdi ved fortolling!

Vesentlig billigere på egen kjøl.

Link to post
Share on other sites

...de forlanger 250.000 på lastebil båten er 50 fot.

Hvis utgangspunktet er 250.000,- så ville jeg forhørt meg med profesjonelle "delivery-skipper" - altså folk som lever av å flytte båter. Det forutsetter selvfølgelig at båten er sjøsatt, sjødyktig og eller i sjøklar stand. Tar du en slik delivery-skipper fra f. eks. England, så slipper du vel momsen på selve leveranse-faktura, men ikke når du momser inn selve båten (fraktomkostninger kommer da i tillegg til utregning av MVA), men det er jo noe penger spart?

 

Eller tar jeg fei?

:confused:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Sjøveien blir dyr uansett... når vi så på det så kom sjøveien på rundt £15,000...

 

Så valgte å få hjelp fra delivery skipper og en person som mannskap fra Salerno (sør for Napoli) til Le Grande Motte (kort vei og rett opp til den engelske kanal) €2,000. pluss diesel

 

Bil til Cherbough £2,500

Over kanalen på bil og til Chichester £1,000

 

Disse prisene var i 2004

 

Motorbåt

45 fot

4.3 M bred

Rundt 18 tonn

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke spørre om noen her på BP vil ta den hjem sjøveien. Har seilt hjem flere båter samme veien , det er jo en kremtur.

Billig å fly til Spania - så er det "bare" driftsutgiftene hjem.

Møtte en nordmann i Hvide Sande i Danmark som var på vei fra Tromsø til Beirut med en 34 fot cabincruiser for et par år siden , han hadde regnet på at det var billigere å frakte den på egen kjøl den lange veien!!!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...