Jump to content

VP290DP, ca 2 cm av ytterste propeller mangler


Audun V

Recommended Posts

Hei Alle.

 

Har hentet ny båt i helga, Cranchi 30fot med 2 stk. VP AD31P og 290DP drev.

 

Når jeg kom frem ser jeg at det er knekt ca 2 cm av ytterste BB propeller.

Er det vanlig at dette skjer når propellererne er over 10år?

 

Noen som har opplev dette og som har synspunkt på det?

Link to post
Share on other sites

Er det vanlig at dette skjer når propellererne er over 10år?

Nei, dette har ikke noe med alder å gjøre. Her har noen vært borti noe, sansyneligvis moder jord. Dette må du få utbedret. Så stor ubalanse i propellen vil skade drevet.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

En kan aldri garantere for at en brukt propell ikke har vært borti, den kan ha truffet noe i sjøen uten du har merket det også, for noen år siden var jeg å handlet ved en butikk i en fjor, alt virket normal, når jeg startet opp igjen og la fra kai, var det noe merkelig når jeg skulle dra båten på plan, motoren ristet, da viste det seg at ene av tre propellblader var borte, dette var på en 60 evinrude der propellen var nyttet ett par sesonger, jeg måtte pent kjøpe ny, hvorda dette skjedde er forblitt usvart... :confused:

Redigert av SeaRaymond (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette mener jeg skjedde ca 1 time før jeg var fremme, fordi jeg merket at farte datt med ca 2 knop, merket ikke spes, risting, regner med at drevet overlevde. men merkelig iallefall, får demontere den ytterste propellen og sende den til overhaling, det skulle vel ikke være nødvendig å sende inn begge?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...