Jump to content

Skremsel propaganda fra NSSR


Hansi

Recommended Posts

Likte spesielt denne:

 

"Spesielt er det ille i mørket. Johnsen kommer med følgende sammenlikning:

 

- Å kjøre båt i påvirket tilstand i mørket er ensbetydende med å kjøre en bil uten bremser med bind for øynene i Oslos gater. "

 

hehe

Link to post
Share on other sites

Kan hende det er noe jeg ikke ser her - men hva er problemet ? :confused:

 

Påpeke uvettig/uansvarlig kjøring på sjøen er vel ikke noe galt med ?

At NSSR bruker faktiske eksempler - som de selv kan dokumentere - er vel heller ikke galt?

Når de så anbefaler folk å ringe 120 - eller 112 - hvis de ikke har VHF - så er vel det og bare faktisk info ?

Hvor sklulle man ringe da ?

 

Nei folkens - ikke vær så kjepphøy - før du vet ordet av det trenger du hjelp selv. :flag:

 

Hilsen Nils1

Link to post
Share on other sites

Dette er holdningskapende arbeid og her mener jeg NSSR er med og gjør en flott innsats :flag:

 

Og, når man kikker på bildene, så er det med all tydelighet at noen trenger en vekker!!

 

For det er vel ingen her inne som vil bli avbildet som NSSR's "skrekkeksempel" på elendig sjømannskap??

 

Stå på!!!

 

Vis hvordan det IKKE skal gjøres og samtidig gi oss nyttige tips til sikrere og triveligere båtturer!!

 

:sailing:

Bjørn

Link to post
Share on other sites

NSSR i gang med sin årlige skremsel propaganda igjen.

 

Du mener vel avisene. Denne artikkelen har vært trykket før med de samme gamle bildene.

 

Husker dere gjengangeren fra Aftenposten med et "tilpasset" bilde av en tilsynelatende råkjørende daycruiser som snitter en kajakkpadler.

 

Blir ineteressant å se om de vil bruke samme bildet i å også.

 

Følg med - følg med.

Link to post
Share on other sites

Synes dette er flott av både NSSR og at Nettavisen tar dette opp.. Det å forebygge ulykker til sjøs er meget vitkitg etter mitt syn og en ting kan ikke gjentas for ofte.. Dette støttes fullt ut :flag

 

At noen ikke ser poenget med å forebygge ulykker til sjøs og kaller slikt skremselpropaganda er en annen sak.... men er gladf NSSR tar sklik alvorlig

Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at målgruppen for denne informasjon fra NSSR er "førstegangs" båteiere.

Da synes jeg at hensikten helliger midlet.

 

Så kan de av oss som ikke føler oss truffet, ignorere det.

 

Å latterliggjøre det, er en større synd i mine øyne.

Link to post
Share on other sites

Synes NSSR gjør en god jobb på havet. Det er viktig med forebyggende arbeid og alle med båt burde i grunnen vært medlem. :flag:

 

Det som derimot er litt "på trynet" (og off-topic) er økningen i årsgebyr på båtregisteret...... :headbang: For mitt vedkommende har det ført til flytting til Securemark sitt båtregister. Men regningen for medlemskap i NSSR betaler jeg med glede.

 

 

/Øystein

Link to post
Share on other sites

Synes det der var en helt grei og kompakt artikkel. For enkelte er det mest elementære som

- Redningsselskapets trygg på 1-2-3-regel: Vit hvordan været blir, vit hvor du er hen og vit hvor du skal skaffe hjelp.
mangelvare. Har vært borte i mange tilfeller opp gjennom årene der jeg har blitt spurt om hvor vi er og/eller veien til der-og-der. Det er da den aller mest grunnleggende kunnskapen som mangler og disse folkene er da en fare for seg selv og sine passasjerer.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...