Jump to content

Draco 2000/ vp aq 311/280 drev


emilljone

Recommended Posts

Hei! Første gangen jeg skriver her, men har vært her mange ganger før når jeg har lurt på ting. Vanvittig hjelpsomme folk her!

Har en `79 Draco 2000 med vp aq 130 og 280 drev (usikker på utveksling) med 15x15 propell. Denne konfigurasjonen er jo langt fra morsom med toppfart på 22 knop og marsjer på 18 knop, så nå har jeg solgt b20 motoren og skal hente meg en aq 311 til mandag. Tips til propell jeg burde ha? Andre ting jeg burde passe på? Tips mottas med takk, men ikke vær negative da, for jeg gleder meg sånn til å få den nye motoren inn :)

Link to post
Share on other sites

Nei, motor og drev var bare noe selger satt sammen for å lage en "pakke" til båten, så jeg satser på at det vil funke. Tenkte på å prøve meg med en 15x21 propell og så ser jeg hva som skjer. Uansett er ikke et undervannshus til et 280drev verdens vanskeligste ting å få tak i da, om utvekslinga skulle være hoppende gal! :)

Link to post
Share on other sites

Hehe. Jada, men tok ut den gamle motoren i dag, og testet drevet, og jeg må snurre litt over to ganger på akslingen for at propellen skal gå rundt en gang. Det tyder jo på at jeg har den med 2,15:1 utveksling. Da kommer det store spørsmålet: kjenner noen noen som har et drev de kunne tenke seg å bytte med? Jeg trenger jo 1,61:1 utveklsing. Mitt drev er i super stand, og det er dtemplet 94 på det. Vet ikke om det betyr at det er bygget da, jeg?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...