Jump to content

Yamaha 9.9 til 15


olefr

Recommended Posts

For å få en 9,9 til å yte 15 hk må du først ta vekk plomben og så skifte forgasser. Så det er ikke bare å ta ut plomben for å få 15hk. Du får rundt 13 hk med å bare ta ut plomben. Hvis du googler litt vill jeg tro du finner gode beskrivelser på hvordan du tar vekk plomben, men det skal følge med tillegsutstyr til motoren som du må bruke med å få vekk plomben.

Link to post
Share on other sites

1994 modell er jo den gamle type motor. Her er det forskjell på diameter på trakten i forgasseren (bak chokespjeldet.) på 9,9 og 15.

 

En 9,9 hk har dessuten bare bladventiler i 4 av reedportene mens 15 hk har i alle 6. Lett å sjekke hvis du har av forgasseren.

 

Så sent som i 1994 er det håp om at der er 6 bladventiler selv om forgasseren er en 9,9 hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte ny 9,9 Yamaha i 1994 når denne skulle gjøres om til 15 hk så var dette det de gjorde på verkstedet.

Gassvaieren går i to trinsler på den ene er var det en leppe som var bøyd inn, denne bøyde de vekk slik at man fikk full gass.

Det var alt i følge verkstete.

http://www.seilas.no/wip4/disc/detail.epl?id=4014

Redigert av dezibella (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...