Jump to content

Ventil på gummibåt som lekker i innfesting


Lars Hansen

Recommended Posts

Hei!

 

Har en gummibåt som lekker luft rundt en ventil, og vet ikke hvordan man fikser dette.

Noen som vet?

 

Egentlig kan jeg vel reklamere på dette, men jeg fikk med denne jolla når jeg kjøpte en båt. Fikk ikke med kvitteringen på den, og den er kjøpt i Bergen og jeg bor i Særp...

 

lekkende_ventil.jpg

Link to post
Share on other sites

Prøv og trykke ventilen inn og ut noen ganger mens det er luft i båten mulig dette hjelper ,hadde samme problem men løste dette på denne måten.MvhBjørn Ps lagt til så ikke årntlig etter du har vist en annen lekasje en det jeg hadde.

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Prøv og trykke ventilen inn og ut noen ganger mens det er luft i båten mulig dette hjelper ,hadde samme problem men løste dette på denne måten.MvhBjørn Ps lagt til så ikke årntlig etter du har vist en annen lekasje en det jeg hadde.

Ja, hos meg lekker det der jeg regner med ventilen er limt fast i gummien...

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Hadde samme problem selv, det jeg gjorde var å skru utav ventilen med et plastverktøy som fulgte med når jeg kjøpte fin båt. Jeg skrudde den helt utav og når jeg skulle tette den igjen så skrudde jeg ekstra hardt igjen (Men ikke bruk alle kreftene dine, da kan du ødelegge hele ventilen og festet) Hvis ikke det fungerer bør du kjøpe en nye ventil som passer til din båt for en billig penge.https://www.google.com/search?hl=no&tbm=isch&q=reservedeler+til+gummibåt&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwir9L-KzeHWAhXJFZoKHYhlB-AQvwUIIygA&biw=1366&bih=662&dpr=1#imgrc=maU6tpxzIroc2M: her er bildet av det verktøyet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...