Jump to content

Bytte tank bayliner 2655


speedway62

Recommended Posts

Huff, jeg lider med deg. Kan bli stor jobb å skifte tank.

Men jeg vil fortelle om en her på stedet som hadde samme problemet. Hull i aluminiumstanken som lå under kabindørken akter mot skottet til motorrommet. lekkasjen var i akterkant. Etter å ha tømt tanken, skar han et pent firkantet hull i dørkplata (brukte Feinsag) slik at han kunne bruke plata som luke etterpå. Så skar han hull i tanken stort nok til å putte hender og lampe nedi. Lagde aluminiumsluke med pakning der etterpå. Nå kunne han komme til lekkasjen som viste seg å være i sveisesømmen. Etter å ha pusset stedet med smergel la han på et stoff som jeg ikke husker navnet på, men som betegnes som "kjemisk metall" og er motstandsdyktig mot bensin og diesel. Dette funket ihertfall.

Men ikke vet jeg om forholdene hos deg tillater en slik løsning. Ville bare nevne det.

Men lykke til med reparasjonen uansett.

Link to post
Share on other sites

hmmm takk for svar, har sjekket litt rundt å noen sier at en må ta tank ut bak å noen mener i midtkabin..

 

Har du sjekket i midtkabinen?

I min Sea Ray 240 Sundancer er det en plate i midtkabinen som er festet med bolter/skruer som gir adkomst til tanken.

Løsningene på Sea Ray og Bayliner er i mange tilfeller ikke så ulike.

Link to post
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hvordan din båt er, men jeg hadde en 2958, 1988 modell med hull i tanken, ble heldigvis oppdaget under ombygging, når jeg skulle bygge om fra 2 motorer til en.

Måtte skjære vekk motorfestene og stort hull akter, og ta tanken ut den veien, og etterpå støpe alt på plass igjen, en h...... jobb. :cryin::cryin:

Link to post
Share on other sites

I denne båten får du ikke ut tanken bakover uten å ta ut motoren og skjære ut veggen som står rett bak tanken. Vil absolutt anbefale å ta den ut ved å skjære opp under dobbelsenga. er vel til å leve med en skjøt i plata der? Madrassa ligger jo likevel over.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

ville bare opplyse om at jobben er gjort å ny tank er plassert :yesnod:

skjærte hull i dobbeltsenga, 2 brekkjern, samt. endel gloser så fikk jeg den ut, så om andre med samme type båt får dette problemet er nok det den "letteste " måten å få ut tanken på :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...