Kire Startet 27.Mai.2009 Del på Facebook Startet 27.Mai.2009 (redigert) Da er heldigvis sesongen i gang. Det blir vår første sommer med denne båten og vi gleder oss. Har gjort endel oppgraderiger i motorrom i vinter og gått over alt det elektriske. Ny rekke i baug, ny kalesje med MASSE feil og surr til alt for mye penger. Stort sett det meste på den er feil, så som vinduer lagt for høyt og forbi kryssene på bøylene osv. For korte glidlåser i fronten så regnvann renner inn, ikke borrelås på klaffene over glidlås osv. osv. rett og slett 29.000,- på en måte rett i dass. En salmaker i Skien dette her og lovte topp arbeid og siden jeg kjenner til dem, så trodde jeg at det var i trygge hender, men men vi får glede oss over sommeren nå. Redigert 27.Mai.2009 av Kire (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kire Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Skulle ha med noen bilder også, men meg å data noen ganger, hehe https://baatplassen.no/bildearkiv/22/22500/dsc_0696.jpg og https://baatplassen.no/bildearkiv/22/22500/dsc_0717.jpg Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars_morgan Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Gratulerer med sjøsatt båt, og ha en fin båtsommer Sitér dette innlegget Morgan 445 skjærgårdsjeep Hurley 20 seilbåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Gratulerer med båten på vannet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Gratulerer med båten på vannet! Jeg synes disse båtene har et flott design...stilig båt du har. Kalesjen: Høres jo grusomt dyrt ut dette og da burde den være nesten perfekt, spør du meg! Sjekket du flere leverandører, slik som eks Jens Sagen i Kr.sand? Eller måtte den spesialsyes av kalesjemaker on site? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
trikkern Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Gratulerer med båt på vannet! Stilig båt! Det er noe spesielt med amerikansk design fra denne perioden. Har selv Bayliner. Hva slags motor har du? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kire Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Bergen dørk: den måtte sys on site, eller av en maker ja. Snakket med flere, også han i Tønsber, men prisene var like hos disse. Ikke noe morro dette. De kan ikke endre dette nå, så de sier de skal ta det til høsten: Kunne tenkt meg halve beløpet tilbake på konto, som en sikkerhet vettu. trikkern: er selv glad i dette designet og derfor vi skulle ha en slik. Har hatt og bygs, fra 1984 en, Fevik 715, Agder 840, Skarpner 30HT m/165hk volvo, Scand Baltic og en Nimbus 3003 før vi gikk lei og hadde en rask 20 foter i 5 år. Så ble det denne. Det står en 7,4 liter MPI motor i den gått 31 timer med ny blokk, der også forrige eier har byttet absolutt alt rundt motoren også. Vi får se ann forbruket i sommer og videre plan for dette. En diesel D6 eller D4 er dyrt da ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Spennende å høre om forbruket på denne! Håper du gir oss noen rapporter etterhvert, eks her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49529 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
trikkern Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Om du skal en gang bytte motor, så bør du vurdere GM V8 diesel. Det er det eneste som går rett ned i motorrommet uten å måtte utvide forover. Rekke 6-er er for lang og firer har for lite Hk for denne båten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kire Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 tror du en D4 300dp blir for liten?? synes jeg leste den hadde opp mot 700nm Har hørt så mye rart om disse GM, men noe er det jo med alle på en måte. Hvilken motor har du i din Bayliner 3058, Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hermansen Svart 29.Mai.2009 Del på Facebook Svart 29.Mai.2009 (redigert) Volvo D4-300 eller CMD 4.2-320/350 må være passende motorer for en slik båt. Jeg prøvekjørte en gang en slik båt med KAD 300, og den var for liten. Var montert på en C3 propell for å komme i plan og toppfarten ble 27 knop. Kreftene var der, men momentet var alt for lite.... Sea Ray båtene er "tunge i hekken" og krever krefter for å komme i plan og opp i fart (men det gjør dem gode i sjøen ). /Øystein Redigert 29.Mai.2009 av hermansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kire Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2009 CDM 4,2 har du erfaring med den?? Hva slags motor har du i din Sea Ray 315?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mr. Import Svart 29.Mai.2009 Del på Facebook Svart 29.Mai.2009 en D4 300 ville fungert greit i den SEA RAY 290 , ville sikkert gjort 34 knop pluss , og skal gå inn på lengden og . Sea Ray 315 eller 280 Sundancer som den heter USA ,går 29 knop med KAD 300 , men med D6 310 hk fikk vi samme båten opp i 38 knop , dette er på grunn av mye kraftigere dreimoment. Mercruiser egner seg for lette båter ,ikke tungdrevne skog. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hermansen Svart 29.Mai.2009 Del på Facebook Svart 29.Mai.2009 CDM 4,2 har du erfaring med den??Hva slags motor har du i din Sea Ray 315?? KAD 300. Måtte "oppgradere" den (les: chip). Var ellers veldig langsom opp i plan, men når går det greit. Bruker ikke de ekstra kreftene for å kjøre fort. Har ingen erfaring med CMD 4.2 bortsett at en Sea Ray 315 jeg prøvte hadde denne. Og den gikk så det suste. /Ø Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
trikkern Svart 29.Mai.2009 Del på Facebook Svart 29.Mai.2009 Svar til innlegg 10: I min Bayliner 3058 har jeg ny GM Peninsular 6,5 liter, 310 Hk. Liker nå V8-lyd, jeg da. Og den passet akkurat uten å modifisere tank/skott. Måtte bare bygge om fundamentene da det sto to bensinere tidligere. Hadde det stått en bensiner der før kunne jeg ha droppa dieselen rett på plass. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kire Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2009 OK, hvem er mest seriøse på disse GM motorene da? Har familie i statene og lurer på om man kan kjøpe den rett derifra. Sikkert viktig med de rette papirene tenker jeg og avgass målinger osv. Mpi V8èren som står der nå får prøve seg litt først. Båten var ihvertfall lett å få i plan nå. Det står jo også et aggregat baki der på 4 kw og det beier jo litt også, så vi får se det ann litt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.