Jump to content

Reperasjon/tetting av skruehull i skrog


glarsen

Recommended Posts

Hei

Jeg holder på å pusse opp en mørebas 7200, og irriterer meg over alle skruehullene som er i skroget etter at ting har vært montert, både innvendig og utvendig. Hva skal jeg bruke for å tette igjen disse hullene slik at de ikke vises lenger? Er det sparkel/epoxy/glassfiber som gjelder her??

"Fugen" rundt båten hvor skrog og topp er satt sammen er også blitt stygg og misfarget. Kan denne skjæres bort og erstattes av ny? I såfall, hva bruker jeg her?

Link to post
Share on other sites

Skruehullene tetter du enkelt med Gelcoat sparkel i båtens originalfarge. Rens bort all løs gelcoat, og sparkle hullet relativt fint. Når sparkelen er herdet, pusser du området med finere og finere sandpapir, avslutt med ca 800 korning, før du polerer opp, da vil du ikke se hullet etterpå. Det kan jo godt hende båten har gulnet litt siden den var ny, reparasjonen vil få "ny" farge.

Link to post
Share on other sites

Skruehull i gelcoat er ofte litt stygge i kanten, noe som kan gjøre det vanskelig å sparkle med et bra resultat.

Du bør derfor gå over alle hullene med en forsenker før du sparkler og pusser.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...