Jump to content

Temperatur feilmelding Suzuki DF40


Odd Kåre

Recommended Posts

Hei.

 

Har ett problem med min Suziki DF40.

Det arter seg slik att enkelte ganger går temperatur alarmen og motoren faller i turtall.

Alarmen piper 4 ganger, etter det er det greit å kjøre igjen. Da kan den gå greit i flere timer, eller det kan skje igjen etter 5 minutter.

 

Dette skjer uten att det er stor belastning på motoren. Den står på en Hansvik 18, og me rolig kjøring alene i båten, skulle det vel ikke være for tungt.

 

Har sjekket att "kjøle-strålene" bak motoren funker, så den kjøler tilsynelatende OK.

 

Skjønner ikke hva problemet kan være. Temperatur sensorer som er i ulage kanskje?

 

Noen som har vært borti dette problemet?

Link to post
Share on other sites

Heisann!

 

Ta en titt på denne linken http://forums.iboats.com/Suzuki-Outboards/4-Stroke

 

Her er det masse informasjon. Har selv lest meg til og løst div problemer med påhengere. Sikker på at det er alarm for overoppheting? Sjekket oljenivået da?

Husker ikke hva antall blink & summer alarm betyr i farta. Manualen min ligger i båten :sailing:

logo_Ornvik.jpg

Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Har vært oppe med motoren å rengjort inne i "termostathuset" samt. sprayet med litt "verktøy på boks".

Tenkte å prøve det før jeg eventuelt bytter.

 

Har vært ute å kjørt med den i hele dag uten problemer, noe som ikke hadde gått i det siste.

Så enn så lenge ser det ut som jeg er på rett spor. Kommer tilbake med mer om problemet kommer tilbake.

 

Takk for tipsene!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...