Håkonsen Startet 19.Juni.2009 Del på Facebook Startet 19.Juni.2009 Hei! Jeg har en tohatsu 25 hester(2000 modell) som oppfører seg litt rart. Den får trolig for mye bensin, men jeg vet ikke hvordan man justerer det. Er det noen som kan forklare hvordan man gjør det, eller viser på et bilde?? På forhånd, takk Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Retox_93 Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 På tomgang ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 Dette er ganske følsomme greier, så det er lett å skru seg langt ut på viddene om du ikke vet hva du gjør. Jeg vil anbefale deg å få noen som har gjort det før til å justere for deg... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Håkonsen Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 Motoren går helt fint opp til omtrent halv gas, og etter dette går den generelt saktere og saktere og tilslutt stopper motoren.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Håkonsen Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 Uansett, vet du hvor den skruen som man kan justere bensininntaket er?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 Sitter på forgasseren, som regel med en fjær på. Skru den inn for mindre bensin, ut for mer. Ikke juster mer enn max en halv omdreining om gangen, og husk å holde tellingen slik at du kan skru den tilbake til dit du begynte. Har ikke vært borti din motor, men det er nå sånn det pleier å være i alle fall... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Håkonsen Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 Takk, skal se hva jeg kan gjøre:) Hvor langt ut skal den være i utgangspuktet?? fra starten liksom?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 Nå er jeg ikke så veldig kjent med påhengsmotorer, men en grei grunninnstilling pleier å være halvannen tørn fra bunn. Skru helt til bunn først, og tell antall tørn. Nå vet du hvordan den var fra før, og kan prøve deg litt frem. Vær forsiktig når du kommer til bunns, så du ikke ødelegger dysen. Det kan være lurt å begynne med å demontere forgasseren for en rengjøring, da problemene like godt kan skyldes dette. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.