Jump to content

Deler til Nissan SD33 maskin?


marbjo19

Recommended Posts

lurer litt på hvordan det er å få tak i deler til denna maskinen...? Nissan SD33.

da tenker jeg på vanlige deler som kan ryke toppakning, ringer, pakningsett mm.

lurer på å kjøpe ein båt med denne motoren i og da er det alti grett og vite siden maskina er litt gammel...:)

 

takk takk ! ;)

Link to post
Share on other sites

Prøv en Nissan forhandler. Regner med at dette er en standard bilmotor i utgangspunktet, så da burde ikke deler være noe problem! Selv har jeg Ford Transit motor under dørken, den eneste "ulempen" er at delene er billigere og lettere å få tak i....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har selv hatt SD33 i båt, ikke mye jeg trengte av deler men det du trenger får du lett tak i.

 

https://baatplassen.no/i/baatdb.pl?db=defau...w_records=S%F8k

 

Motoren brukes i Nissan Patrol fra 80 tallet og litt inn på nitti tallet.

Ellers så brukes denne motoren i Nissan gaffeltruck'er.

Jeg fikk det jeg trengte av filter m.m hos Sandes Elektro-Diesel som er forhandler og har verksted for Nissan gaffeltrucker.

 

Dette er veldig slitesterke motorer med utrolig fin gange, dersom mariniseringa er bra hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe båt med denne motoren.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

OK, da ville jeg sjekket mariniseringen ekstra grundig om dette er bra gjort.

Min var en original marine motor men gammel og slitt (dårlig komp).

 

Jeg kjøpte meg en SD33T fra en Nissan Patrol 86 modell hos den lokale huggeren for kr 3500,- og flyttet over mariniseringa. Måtte i tillegg modifisere manifolden for montering av turbo, ellers passet alt rett på. Det ble en bra motor av dette.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Denne motoren er god og har masse kraft, hadde en sjark med denne motoren. Eneste som måtte skiftes var ferskvannspumpa, da kom det frem at det er levert 3 forskjellige til denne motoren en for båt, bil og truck. Disse var like utenpå men ikkje når det gjaldt kapasitet. Men fikk tak i den hos et verksted som driv med ovehaling av motorer :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...