coco Startet 20.Juni.2009 Del på Facebook Startet 20.Juni.2009 (redigert) Har den siste tidn vært plaget med høy lys piping (hylelyd) fra min Mercruiser 4,2l 230hk diesel. Lyden er værre jo høyere turtall - og på 3000 omdr. er det veldig fristende å sakke ned på gassem grunnet pipelyden. Noen som umiddelbart skjønner hva dette kan være for noe? Redigert 20.Juni.2009 av coco (see edit history) Sitér dette innlegget Askeladden 705, 4,2L Mercruiser Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Svart 20.Juni.2009 Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 Tja.. er du heldig kan det vel være sirkulasjonspumpa (kjølevann) som er sliten. I værste fall.... turboen. Vi får håpe det beste, men du bør nok få det sjekket før det blir altfor dyrt. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
coco Svart 20.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 (redigert) Ugh, håpet på noe mer ubetydelig... Motoren er "ny", gått 50 timer.. sikkert ikke slitasje på sirkulasjonspumpen, men mer sannsynlig turboen da? Redigert 20.Juni.2009 av coco (see edit history) Sitér dette innlegget Askeladden 705, 4,2L Mercruiser Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Svart 20.Juni.2009 Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 (redigert) Ny motor ja.. da skal det jo ikke være verken turbo eller pumpe. Sjekk om ei reim kan være slitt. Er vel kanskje garantisak hvis det er noe mer alvorlig? Evt. en dårlig pakning/lekkasje etter turboen, da blir den litt høylydt. Redigert 20.Juni.2009 av Brynjar (see edit history) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
coco Svart 20.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 Takk takk Brynjar - skal skjekke med forhandler til uken. Sitér dette innlegget Askeladden 705, 4,2L Mercruiser Link to post Share on other sites More sharing options...
Jan E. Svart 21.Juni.2009 Del på Facebook Svart 21.Juni.2009 (redigert) Et triks er og holde klingen på en skrutrekker mot diverse deler av motoren. Så presser en øret mot toppen på skaftet. Så den virker som et Stetoskop. Da er det ofte en hører med en gang hvilken del som lager lyden. Redigert 21.Juni.2009 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.