Jump to content

Honda 5-hester fusker på tomgang


Incitatus

Recommended Posts

Har tidligere lagt ut en post om dette men prøver igjen siden jeg fremdeles står fast.

 

Har en Honda 5BF '05-modellmed lang stamme som fusker og stopper på tomgang og går ujevnt

på lavt turtall. Nå den får litt gass går den fint, de høye registrene er som de skal og det mangler i

kke noe kraft. Den fungerte fint da jeg satte den bort i fjor høst, men glemte å kjøre den tom for

bensin og lurer på om dette kan ha noe med saken å gjøre. Har byttet bensin, olje i drev og tank

og sjekket tennplugg. Prøvd å justere tomgangen også, men dette var uten effekt.

 

Skal selge motoren og synes det er hyggelig å selge noe som fungerer som det skal. Jeg har imidlertid

på mitt studentbudsjett ikke råd til å spandere på en service først. Noen som har tips eller vink til hva

som kan være galt?

Link to post
Share on other sites

Det høres jo logisk ut. Er det noen som har gjort dette på en tilsvarende motor og som kan fortelle meg hvorvidt dette er noe jeg kan fikse selv eller ikke? Har aldri hatt av en forgasser før så jeg aner ikke hvordan jeg gjør dette. Alternativet er å selge motoren til redusert pris som den står, men det er aldri hyggelig å selge ting som ikke funker skikkelig.

 

Takk for svar, forresten! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...