Jump to content

Tvilling instruenter på flybridge


Skatten min

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en Bayliner 3058, hvor det er intsallert en Steyr 246 motor, på flybridgen er det kun et instrumet som indikerer lading, Jeg lurer på om det går ann å montere tvilling instrumenter for temperatur og oljetrykk på flybridgen, sånn som det nå har jeg ikke kontroll der oppe.

Samtidig lurer jeg på om det må luftes etter at jeg har skiftet brennstoff filter.

Ha en fin sommer :seeya:

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv en Bayliner 2858 med Steyr 256 og Bravo 2.

Hos meg er det instrumenter på flybridge, men start/stopp samt alarmlamper finnes kun nede. Motorstyringssystemet vil jo ta aksjon dersom feil oppstår, men det er likevel en ikke helt god følelse ikke å ha alarmer oppe der vi sitter mest.

Snakket med Univa senest igår om dette. De kan levere et standard instrumentpanel til ca. kr 7000 - 8000. I tillegg kommer nok forlengelseskabel.

 

Etter skifting av brennstoffilter trenger du bare å slå startbryteren til "ON" stilling i 10 sekunder 6 ganger. Den elektriske fuelpumpen sørger da for at kretsen luftes. Selv har jeg er stort grovfilter mellom tank og motor, og måtte lufte litt lenger, ca 8-10 ganger på med tenningen. Ganske behagelig måte å lufte systemet på i forhold til hva jeg har vært vant til tidligere :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...