Jump to content

Rareste lanternemonteringa jeg har sett (bilde av snål montering)


Brodern

Recommended Posts

Det står jo i manualen (når man kjøper sånne pakker med 4 lanterner) hvordan de skal stå, og hvem lanterne som skal stå hvor.

 

Har ikke sett at det står: MONTÉR LANTERNEN SLIK AT DEN FREMSTE PEKER RETT OPP OG DE PÅ SIDENE PÅEKER SKRÅTT OPP (de sto veldig på skrå de også.)

 

DE ER DA SIKKER PÅ AT DE IKKE BLIR TRUFFET AV FLY ELLER SATELITTER.......................

 

Det jeg egentlig la merke til var at denne båten er ny her, og ville titte litt på den.

 

Men den lanternemonteringa var vel spenstig ja :wflag:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Det står jo i manualen (når man kjøper sånne pakker med 4 lanterner) hvordan de skal stå, og hvem lanterne som skal stå hvor.

Det står det jaggu på klistrelappene vi monterer på bilskiltene våre også,men alikevel er det noen som klare og sette de på tvers over de andre merkene :flag: Fårstå det de som kan :lol::lol:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Det står det jaggu på klistrelappene vi monterer på bilskiltene våre også,men alikevel er det noen som klare og sette de på tvers over de andre merkene :flag: Fårstå det de som kan :lol::lol:

 

 

jupp, vet det.

 

vi lager sånne oblater på jobben :cheers:

 

 

Men utolig nok er det mange som setter sin ære i å ha flest mulig oblater på skiltet sitt. ser jo helt kål ut :crazy:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
jupp, vet det.

 

vi lager sånne oblater på jobben :cheers:

 

 

Men utolig nok er det mange som setter sin ære i å ha flest mulig oblater på skiltet sitt. ser jo helt kål ut :crazy:

 

? Hvordan skal det gjøres da? Har aldri gjort noe annet enn å klistre det på/oppå, har aldri vært noe problem det.

 

Utseendet på oblatene har jeg aldri unt en tanke, er det noen som tenker på det?

Link to post
Share on other sites

Men utolig nok er det mange som setter sin ære i å ha flest mulig oblater på skiltet sitt. ser jo helt kål ut :crazy:

 

Har en bekjent som sørger for å ha alle tre fargene synlig på skiltet, så er det ikke mulig å se på avstand om den med årets farge virkelig er 3 år gammel. Vedkommende er da også en gjenganger på teknisk kontroll for ulovlig soting/ekstralys/dioder på vindusviskere/klistremerker i frontruten/senking/eksosanlegg/dekkdimensjon. Mistenker at det er en sammenheng mellom holdning til å henge ulovlig dill på bilen og å ikke betale regningen for årsavgift før avskiltingsbegjæringen er kunngjort :lol:

Link to post
Share on other sites

Sist år var jeg litt for smart. Etter å ha pellet av flere lag med klistremerker, tok jeg en klut med aceton og gjorde rent. Rent for nytt merke ble det, men dessverre kom jeg litt borti selve nummeret på skiltet og svartmalingen forsvant som dugg for solen på et 6-tall! Måtte bruke litt vannfast tusj for å rette opp.

 

Ellers var det vel en tråd tidligere her der det var en som hadde observert en trikolorlanterne i baugen på en båt, - montert opp ned! Hvordan var det nå, grønt til høyre, venstre eller?

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er jo ingen synd eller skam å ikke vite alt. Men når det gjelder slike ting er det jo greit å være sikker på at det man gjør er riktig :)

 

Det er jo ikke verre enn at man kan spørre om hjelp hvis man er usikker på ting.

 

 

Men selvfølgelig, noen gjør jo ikke det. "Det er jo bare å montere" "hva kan gå galt"

 

Det er da ikke flaut å ikke kunne alt. Men sikkert dritflaut etterpå når alle ler eller rister på hodet :cheers::cheers:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Men igjen, hva annet skal jeg gjøre enn å klistre nytt oblat oppå det gamle?

 

Skjønner nå at det ser "helt kål ut", noe som gleder meg. Jeg er av typen som ikke gidder å demontere demonterbart hengerfeste etter bruk heller :lol:

 

Og til tross for at vi har relativt nye biler, endog en som er sort metallic, så blir det stadig observert at vi ikke vasker de regelmessig. Og de er tilogmed rotete og skitne innvendig.

 

Akk ja.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...