Jump to content

Finnes det båtfolk som også er avholdsfolk?


Wasco

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Ikke for å pirke men behovet og ønsket øker mens frekvensen avtar, ihvertfall hos meg :sad:

 

Savner fest og fyll jeg og gleder meg til ungene blir så store/større at frekvensen kan øke fra nåværende nesten 0.

 

De siste årene har jeg rett og slett drukket alt for lite. Men tider vil komme... osv :wink:

Link to post
Share on other sites

Hva var poenget med dette? Blir jo som å tro at enten er det kun avholdsfolk på sjøen (og det vet vi jo at det ikke er) eller så er det kun folk som nyter alkohol på sjøen (og det vet vi også at det ikke er) :confused:

 

Ergo blir det som med alt annet, man finner alle typer her også, om de måtte være hetrofile, homofile,bifile og andre, de finnes også på sjøen.... :confused::cryin::diving:

Redigert av SeaRaymond (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ikke alle.. Har tilgode og se fam mustafa (les innvandrere)foreks på sjøen.. Har dere noen gang sett en afrikaner i svømmekonkurannse?? :confused: ikke jeg i hvertfall.

Men homofile bifile lesbiske og andre gud vet ikke hva vet jeg om flere av.. litt rart egentlig dette med innvandrere og båtliv.. men det ligger kanskje ikke til dem så nært.

Unntaket er vitnamesere det ser jeg ofte som fisker :yesnod:

 

Men tilbake til temaet.. klart det finnes både avholds og nytende folk blandt oss der ute.. Selv så kan jeg ikke tenke meg noe bedre enn og ta en kald pils mens en putrer utover :yesnod:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Hva var poenget med dette?

MÅ det være et poeng med alt da??

Som jeg skrev i inledningen - jeg er bare litt nyskgjerrig :yesnod:

 

Hadde en tråd tidligere hvor jeg spurte om alle båtfolk drakk kaffe... Ikke noe poeng med det heller - bare litt gøy.

De som ikke ønsker å uttale seg kan jo la være - sail on silvermoon :sailing:

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Nå er det vel ingen som har død av, eller blitt dårlige av å drikke mindre....

 

 

Tja, ikke si det. De to ekstremene i befolkningen, de som ikke drikker, og de som drikker mye ("for mye?") har like dårlig helsestatistikk.

 

Tror vel ingen dør av å drikke mindre men de som ikke drikker har dårligere statistikk på de fleste områder enn de som har ett normalt drikkemønster.

 

Som vanlig er de "de normale" som slipper enklest unna. :lol:

Link to post
Share on other sites

Tror vel ingen dør av å drikke mindre men de som ikke drikker har dårligere statistikk på de fleste områder enn de som har ett normalt drikkemønster.

 

Din konklusjon er da at hvis disse begynner å drikke så vil de få bedre helse og leve lenger?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

ikke alle.. Har tilgode og se fam mustafa (les innvandrere)foreks på sjøen..

 

Det har jeg sett,(å heldige meg) bak Kalvøya (Sandvika) i fjor var det en Mr Mustafa som kjørte litt hit og dit i skjærgårdsjeepen sin. Brooom, dit, broooom og dit. Slik holdt han på en god stund. Kanskje han trodde det var automatikk i det med sosialt båtliv ? Så egentlig ikke ut som han hadde det noe kult heller.

 

Og alle vet jo hvordan det gikk med han Alexandro Fuentes fyren (eller hva søren han het)? Ga full hendel rett ibrygga :lol: Festlig, men ikke for de det gikk utover selvfølgelig.

 

Og på Gressholmen kom det en skau med "lakenfolk og sånt" i raskt trav bak en bleifis i dress. De spredde seg som ild i tørt gress, minglet i ca 11 minutter før de atter gikk som perler på en snor etter bleikfisen i dress. Har sett mye rart, men dette var desidert veeldig rart :yesnod:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Har tilgode og se fam mustafa (les innvandrere)foreks på sjøen..

 

Har sett én slik familie på sjøen, da med oppsiktsvekkende strikt forhold til sikkerhet: knall orange redningsvester på samtlige, og bare én person oppreist om gangen. En annen ting de skilte seg ut med var at de så ut til å nesten overholde 3-knopsgrensen i området, mens hvite, antatt norske båtbrukere var 20-30 knop rundt dem uten noen form for flyteutstyr synlig.

 

Når det gjelder avholdsfolk på sjøen: ja, klart vi finnes.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Din konklusjon er da at hvis disse begynner å drikke så vil de få bedre helse og leve lenger?

 

Nei. Min konklusjon er at det faktisk er noe som heter "den gyldne middelvei" som fungerer best for det store flertall.

Link to post
Share on other sites

Tror vel ingen dør av å drikke mindre men de som ikke drikker har dårligere statistikk på de fleste områder enn de som har ett normalt drikkemønster.

 

 

...hvis disse begynner å drikke så vil de få bedre helse og leve lenger?

 

 

Så med andre ord så er det for de flestes del bedre å drikke litt (den gyldne middelvei) enn ikke å drikke i det hele tatt - merkelig konklusjon

 

Det er flere forskningsresultater som slår fast at et moderat alkoholforbruk med en til to alkoholenheter per dag er bra for helsen. Og det er i grunnen ganske logisk om man tenker etter. Alkohol løser opp og transporterer bort fett i blodårene slik at man i større grad kan unngå blodpropp, og i tillegg tynner alkohol ut blodet slik at det rett og slett renner lettere gjennom blodårer, organer, muskler osv. Og det er igjen gunstig for hjertemuskulaturen. Men flere enn 2 alkoholenheter for et gjennomsnittsmenneske fører i henhold til slik forskning til dårligere helse enn om man lot være å drikke alkohol. Med for mye alkohol innabords blir man regelrett forgiftet. Og det er nok mange som har erfart det en søndagsmorgen etter helgefylla... :giggle:

 

Om dere ønsker å finne mer informasjon om dette, anbefaler jeg et søk på google.

Link to post
Share on other sites

Drikker ikke... lengre.

Maks en cognac, men det er meget sjelden. Har den ufine lidelsen "kronisk fyllasyk". Skal ingenting til før jeg henger over dassen. På den positive siden så har jeg bitt meg merke i at den nye typen dass, hengedassen, har noen praktiske håndtak i bakkant. Helt ypperlig å spenne armene fast i når magen synes jose cuervo har danset litt for tett med jim og jack og tilogmed kanskje foreslått sexonthebeach med en blå nonne.

De syv P'er:

 

PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance

Nå med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...