Jump to content

12 V fra Yama 9,9 sport


bmd

Recommended Posts

Nå tar jeg et stort forbehold om at jeg ikke kjenner til akkurat denne motoren, men stiller likevel spørsmålet om det i det hele tatt er ladespole og likeretter som standard på en slik liten motor...? Om det ikke er, kan dette helt sikkert ettermonteres, men da er det både mer jobb og ikke minst mer penger for å få 12 V lading fra motoren.

Link to post
Share on other sites

Dersom du har en Yamaha på 9,9 Hk som veier 40 kg (Yamaha F9,9F) så kan det se ut som den har ladespole på 6A mot 10A på 15 til 25 Hk.

 

F9.9F

Tekniske data -

Motortype 2 sylindere i rekke, firetakt

Boring x slaglengde 56 x 43 mm

Sylindervolum 212 cm³

Propellakseleffekt 7,3 kW v/ 5500 o/min

Turtall ved full gass 5000-6000 o/min

Vekt (standard modell) 39,9 kg (standard modell, med propell)

Forgassere 1 forgassere

Bensintank kapasitet Separat, 12 liter

Oljemengde 0,8 liter

Smøresystem Våtsump

Tenningssystem CDI/Computer

Ladespole 12V - 6A

 

Dersom din 9,9 skal være en "nedtrimmet" 15 Hk må den vel veie hele ca 52 kg som 15 hesteren gjør...? I så fall kan det hende den har 10A ladespole.

Link to post
Share on other sites

  • 11 år senere...
bmd skrev On 28.6.2009 at 0.13:

Noen som har koblingsoversikt for 12V lading, ut fra en 2009 yamaha Sport. Det er ikke noe kontakt på utsiden så en må sikkert legge ledninger fra ett eller annet punk (likeretter) til batteriet. Finner ikke noe på dette i brukerhåndbok

Fant du ut av det, fikk du 12v ut?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...