Jump to content

Peugout 2.3 liter starter ikke. Hvor kan jeg få hjelp?


turell

Recommended Posts

Har fått meg en flott ny båt (Furuholmen Plattgatter 26 fot). Ligger flott på Kongen her i Oslo. men noe alvorlig har skjedd med motoren. En Peugo 2.3 liter med 70 hester. Har hatt brukbart kvalifisert hjelp av venner, men de har ikke klart å få motoren igang.. Starteren vil ikke slå inn. Så nå trenger jeg hjelp. Kan noen her hjelpe, evt gi meg noen tips om hvor jeg kan få det?? Belønning gis!! :smiley: En ukes lån av båten i sommer evt neste år hvis hjelpen nytter..

 

Passe desperat nå, men det er bittert som fy og ikke kunne komme seg ut nå å denne tiden...

 

Håper vi snakkes..

 

Atle

Link to post
Share on other sites

Først, er det nok strøm på batteriet? God kontakt på kabler/sko/poler ?Hvis du kortslutter mellom den tykke kontakten med ledning fra batteri og den lille stikkeren på starter innslaget skal starteren slå inn og gå. Hvis du kortslutter de to store kontaktene på innslaget skal starteren gå uten og slå inn. Hvis ikke er den defekt

Redigert av Draco20 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei :smiley: Trenger ikke båt, men kanskje jeg kan hjelpe deg litt?

 

Den enkleste tolkningen er at startreleet ikke virker.

Gjør følgende:

 

På starteren din sitter bendixen/innslaget og to kabler. Begge er +-kabler. Den tykkeste er normalt rett fra batteriet og skal ha kontinuerlig spenning. Den andre kommer fra startreleet og gir spenning når du vrir nøkkelen.

 

Hvis ikke innslaget virker kan du ta en skiftenøkkel eller lignende og legge fra det ene ledningen til den andre. Det gnistrer litt, men da skal starteren gå. Når bendixen slår inn i tannkransen skal den samtidig koble strømmen til selve startmotoren.

 

Hvis den gjør det, er det sannsynlig at du bare må overhale startreleet litt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...