Jump to content

Hvorfor stålarmert dieselslange på Volvo Penta


Janee

Recommended Posts

Er det noen grunn til at Volvo Penta (og eventuelt andre motorfabrikanter) bruker stålarmert dieselslanger in på motoren?

Jeg oppdaget lekkasje på returslangen på min KAMD43 og ser at original slangene (tur og retur) er stålarmert,

mens resten av slangene er vanlige trådarmerte fuelslanger.

Volvo slangene (stålarmert) er koblet sammen med std slanger (trådarmert) via ett koblingsstykke i motorrom.

Link to post
Share on other sites

Ja si det du.. Sjekker du prisen oss vp på disse så tror jeg du går i bakken.. mener det var noe sånt som 750 kr stk oss vp.. Det er jo ikke noe trykk og snakke om her så hadde jeg hvert deg så tar du deg en tur på Tess med de gamle og fått de til og lage nye til deg.. koster noe sånt som 350-400 med pressing av banjoer

Link to post
Share on other sites

I forhold til trykk så kan ikke stålarmeringen ha noen funksjon som Thorlyn skriver er det ikke rare trykket vi snakker om.

 

Det jeg kan tenke meg er at de er tenkt å beskytte mot mekanisk slitasje. Motorvibrasjoner kan medføre at den siste slangen ut mot motor i en gitt situasjon kan komme i kontakt med gods og få mekanisk slitasje som kan medføre lekkasje på sikt

.

Ser ikke vekk fra at de bruker denne armeringen som ekstra beskyttelse.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...