Jump to content

Hvilken påhenger er best i klassen 70-90 hk, 2/4 takter?


jaoeygar

Recommended Posts

Jeg synes ikke det da det ofte finnes relativt nye motorer på bruktmarkedet som kan være gode alternativer til firetakterne

Jada jada Daffy :lol: jeg ser den. Som du vet kjøpte jeg jo selv en "gammal" Yamaha 80 Hk så sent som i februar i år (men den satt jo på en båt jeg ville ha). Skulle denne Yamahaen havarere totalt så jeg må kjøpe meg ny motor vil jeg nok primært ha en 4-takter, men ville samtidig sjekket bruktmarkedet for relativt nye 2-taktere som eventuelt hadde et klart bedre vekt/kraft-forhold samtidig som jeg ville spare en del penger. Men når jeg putrer rundt i sakte fart (og jeg gjør absolutt en del av det også) er det vesentlig triveligere med min Suzuki DF140 enn med noen av mine gamle Yamaha'er.

 

Noe annet skulle bare mangle.

Tja... du synes vel det ut fra kompressoren, men 150 Veradoen har da også vesentlig mindre slagvolum som utgangspunkt enn 150 E-tec'en så....

.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Da var Motoren E-tec 75 hk montert og båten sjøsat.

Med 2 voksne og 2 barn fikk vi 35 knop på max med endel sjø og cruset fint på 3500 rpm i ca 25 knop

Støynivået var meget bra så vi er fornøyd sålangt:-)

Gratulerer - du får sikkert noen fine uker med båten nå på sensommeren :seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...