Jump to content

Oppretting av bulk i alu-relingslist mulig?


ulysses

Recommended Posts

Fikk baugankeret på en motorbåt inn i siden mens jeg lå fortøyd longside til brygge. Rekkestøtte bøyd, og foten knakk. Relingsslisten fikk seg en skikkelig bulk. Det er typen eloksert aluminum fra Plastimo.

 

Er det noen som vet om dette er en skade som lar seg rette opp slik at det ikke blir synlig, eller må hele listen skiftes? Det er primært snakk om en kosmetisk skade.

 

Årsaken til at jeg spør er at skadeoppgjør av denne typen er litt mer kompliserte enn om det hadde vært snakk om en bil som stod parkert. Dermed er det ikke bare å sette det bort og la motpartens selskap dekke skaden.

 

Noen som vet?

Link to post
Share on other sites

Har prøvd rette ut en slik bøy selv, tvilsomt at du får det like pent som før, dessverre!

Syntes også det var litt skummelt bruke så mye krefter, pga fare for lekkasje i boltene(ikke kosmetisk).

 

Kanskje det enkleste er å sveise inn ny del der bulken er idag.

Tenker på at det sikkert vanskelig komme til alle boltene pga innredningen.

Link to post
Share on other sites

Ny list (4M) koster 1700 hos Skaane, så det er ikke uoverkommelig. Jeg er også tvilende til om det lar seg rette opp sånn uten videre på en pen måte, men syntes det var verd å sjekke litt her.

 

Får nok ta jobben med å montere ny. Heldigvis er det ikke montert innredning der denne listen ligger, som gjør det vanskelig å komme til boltene og mutterne på baksiden. Ettersom jeg fikk det tett da jeg monterte denne for 3.5 år siden, regner jeg med at jeg skal klare å få det tett når jeg monterer en ny.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...