Jump to content

Hvis jeg faller i sjøen: Hvor godt flyter jeg?


Kosmix

Hvis jeg faller i sjøen: Hvor godt flyter jeg?  

120 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Bruker alltid selvoppblåsende vest :yesnod: , bruker den også når jeg står i en eller annen lakseelv med fluestanga :fishing: . Itillegg så bruker jeg sikkerhetssele og diverse sikkerhetsliner :blush: (feiging??) (alt etter hvor jeg er på båten) når jeg seiler alene. Finnes jo ingen dødmannsknapp ombord i seilbåt. :flag:

Link to post
Share on other sites

Jeg er alt for slapp til å bruke vest. Bruker den meget kjeldent når jeg er alene ombord. Oftere når jeg har folk med deg.

Jeg er litt rastløs, og kan fort finne på å gå frem og tilbake til baugen mens jeg er ute og seiler alene. Så lenge båten ikke krenger kraftig står jeg somregel ombord også. Kjedelig å sitte.....

Link to post
Share on other sites

Slår lens akterut på le side. Hanefoten er god å ha.

 

Vest bruker jeg når jeg seiler eller kjører alene, eller i seilbåt med rorkult og forlenger. Ryggen viler på rekketauene. Mye mer behagelig med gammel seilervest med flytegreier på ryggen.

I dårlig vær benyttes vest og sikkerhetsline på dekk.

Link to post
Share on other sites

Har alltid brukt vest, er blitt godt opplært der.

Jeg og min bedre halvdel, også hunden Neo, har flytevest, ungene har redningsvester.

 

Noen av dere husker sikkert flytebrygga jeg bygde i påska...

Vel, ene dagen med ankring/justering av denne.. hadde jeg ett lite uhell. Svime + vann + hyperventilering (medisinsk grunn)

 

Så jeg takker flytevesten min! :saint:

Edit*Faktisk så når jeg tenker over det så har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har takket flytevesten min.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg bruker også alltid flytevest når jeg er på sjøen. Eller en slik automatisk opplåsbar Baltic som jeg kjøpte meg forleden. Kors på halsen.... ennå har jeg ikke hatt bruk for flytevesten noensinne(!) Vil nok si at dette er mest flaks, da jeg mener det er ganske vanlig og tråkke litt feil og dette i vannet i løpet av en sesong. En ting er å dette i vannet, men en annen ting er hvis man slår seg samme slengen, slik at man ikke har mulighet til å redde seg selv sån med en gang.

 

Men min er alltid på for sikkerhets skyld.

Når jeg har lagt til en brygge eller en marina, sa tar jeg den dog av meg når jeg går i land og vandrer litt rundt... men når båten er i fart, så er den alltid på.

 

Det eneste unntaket var da jeg var med Kenbjork på en liten prøvetur for en liten stund siden. Turen var ikke direkte planlagt, og vest hadde jeg ikke med meg den gangen. Mulig han hadde en vest i båten, men dette ble ikke akkurat ett samtaleevne. Da var jeg mer opptatt av å kjøre båt enn å tenke sikkerhet... hehe.

 

Men det gikk jo bra Kenbojork.... selv om det var litt guffent :)

Har jeg noensinne sagt "takk for turen" forresten? I så fall så sier jeg det nå... TAKK FOR TUREN!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...