Jump to content

Ny båt; Fjordling


BigRevi

Recommended Posts

Da har jeg etter en god stund med leting funnet den et pent eksemplar av en fjordling som jeg overtok igår. Jeg fikk tilogmed båtplass i Oslo, som var det største problemet med tanke på å skaffe seg båt. Er ikke helt shinet, men forventer ikke det av en 39 år gammel båt heller. Man kan ta litt hvert år :)

 

Tenker det blir en fin sommer og høst med "ny" båt på vannet :smiley:

 

32_2132085969.jpg

 

32_1241193028.jpg

 

32_1997993040.jpg

 

32_157359144.jpg

 

Selve båten er fra 1970 og motoren fra 2002 som er en 100 hesters yamaha firetakter.

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om han jeg kjøpte den av er inne her på BP. Ålreit og båtinterresert var han i allefall.

 

Jeg synes den er i grei stand for å være hele 39 år gammel. Over dobbel så gammel som meg. Det viktigste er at skroget, det elektriske og motor fungerer som det skal. Resten er ting man kan ta etthvert. Den er 17 fot ja, såvidt jeg vet er det vel bare de nyere eksemplarene som har vært 18 fot? Synes overbygget er mye finere på de gamle fjordlingene enn de nye. Dessuten er det gøyalt å eie en ordentlig klassiker! :D

 

 

 

Hadde også første tur idag, og den gikk som den skulle. Er fornøyd hittil. Håper å kunne få den nedover til ytre oslofjord i løpet av helgen så den kan tjenestegjøre som hyttebåt-

 

 

 

 

 

Takk for gratulasjoner :)

Redigert av Drumle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...