Jump to content

[Poll] Ligge ved kai


Bützfleth

Velg ja eller nei  

183 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Det er nå ikke SÅ enkelt :lol: Jeg kan gjerne ligge ved kai og det er helt greit at folk kommer å ser på båten men jeg legger meg ikke ved kai FOR at de skal komme å se :nonod: Svarte "nei" men "ja" er for så vidt like riktig...

 

På tide med nytt avatarbilde, Bützfleth?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Stemte ja, men kan bli for mye av det gode også da. Legger ikke til kai for at folk skal komme å studere nei.

Men det er mest hunden vår som har reddningsvest folk kommer å ser på.. Hvertfall maange som tar bilde av han :flag:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Selv så hater jeg at folk kommer og GLOR! Har de ikke noe annet å finne på? Lå i Bergen her for et par dager siden. Hadde jeg for 1,- for hvert bilde som ble tatt hadde ferien vært finansiert uten problemer. Spesielt flagget mitt er foreviget fler foldige ganger.

 

Og nå ser det ut til at fruen vinner veddemålet også! :headbang: Hun mener folk LIKER å bli GLODD på! Hva er det som feiler dere folkens? :crazy::lol:

Link to post
Share on other sites

Nei, ligger meg ikke til for å bli beglodd, men syntes ikke dette er ett stort problem heller, skjønt at noen fartøy selvfølgelig vies mer interresse en andre og sikkert spesiellt om det ikke er av den vanlige sorten, og en og annen positiv kommentar og løsprat er bare hyggelig.

 

Vil vi ha garantert fred fra omverdenen, ankrer vi opp i uthavn.

 

Men kan skjønne at det blir for mye når en blir utsatt for tilfeller som du beskriver, men båten din tiltrekker vel oppmerksomhet da :cheers:

Link to post
Share on other sites

Selv så liker jeg godt å rusle en tur i havna og kikke på båtene. Så da synes jeg det er greit at andre ser på min båt også. Men man bør jo ha en viss folkeskikk da, ikke gå å stirre på folkene ombord, studere hva de har til middag etc. Men at folk kikker på båter synes jeg bare vitner om at de er interessert i båt, og det er jo helt greit. Syntes det var mer påtrengende tidligere da jeg hadde veteranbil, folk var så nyskjerrige på hva det var for noe som kom kjørende at de glemte å se på veien! Det kunne bli i meste laget til tider. Kanskje slik du føler det med din båt? Min båt er så liten og gammel at den uansett ikke får oppmerksomheten særlig lenge om gangen. Med mindre jeg gjør noe ufattelig dumt da... :lol::lol::lol:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det er nå ikke SÅ enkelt :lol: Jeg kan gjerne ligge ved kai og det er helt greit at folk kommer å ser på båten men jeg legger meg ikke ved kai FOR at de skal komme å se :nonod: Svarte "nei" men "ja" er for så vidt like riktig...

 

Samme som SveinHa. Vi benytter oss mye av kailigge etersom dette er en greiere måte å komme seg i land på. Alder og kropp må ta skylden for det. Syntes denne pollen kunne hatt et par alternativer til for å rettferdiggjøre hvorfor man ligger kailangs.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

At folk går forbi og ser på båten og kanskje slår av ein båtprat, ser eg på som berre hyggjeleg. Det er alltid kjekt å prate med folk som har felles interesser eller sjå at folk kosar seg med å sjå på båtar dei likar.

Men om folk t.d. sit inne i bilen sin på kaia og ser på båten utan å ta kontakt vert det meir ubehageleg.

Link to post
Share on other sites

hva er det med flagget ditt da?

 

Se her! Enda en turist! :lol:

 

Det bare et stort jolly roger. Men alle ungene kommer løpende...: SE! KAPTEIN SABELTAN SKIP!

Så kommer foreldrene, besteforeldre, oldeforeldre, onkler og tanter....

 

Oppmerksomhet er ok, men når det er konstant er det ganske slitsomt i lengden.

 

Og denne pollen kom i stand pga jeg vil til uthavn, men fruen til kai. Så vi satt og snakket om hva folk flest likte. Å bli beglodd eller ei. Ergo denne pollen. Selvfølgelig er et veddemål inne i bildet. Og jeg taper så det jooomer. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Det bare et stort jolly roger.

 

Et sånn fikk jeg også av ungene en gang i tiden. Men jeg må innrømme at jeg aldri har fått meg til å henge det opp utvendig på båten, det har hatt sin faste plass inne! Føler meg ikke så veldig beslektet med Captain Jack egentlig...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det er nå ikke SÅ enkelt :lol: Jeg kan gjerne ligge ved kai og det er helt greit at folk kommer å ser på båten men jeg legger meg ikke ved kai FOR at de skal komme å se :nonod: Svarte "nei" men "ja" er for så vidt like riktig...

 

På tide med nytt avatarbilde, Bützfleth?

Riktig, dette er to jo helt forskjellige spørsmål. Jeg liker å ligge ved kai fordi en vanligvis ligger bra, det er lett å komme i land, og kanskje med mulighet for vann og strøm.

Link to post
Share on other sites

Jeg ligger helst til ankers, båten er ikke som alle andre båter bortetter og folk klarer bare ikke å la oss være i fred.

Vi sitter også såpass tilgjengelig i cockpit at det ikke er mulig å overse alle som maser om alder, rigg, treverk, historie, er/er ikke original, "broren/faren/tanta/oldefar hadde engang en trebåt og" osv. osv.

Til ankers er greit, og gummijolla er som alle andre ved brygga.

Link to post
Share on other sites

Var en del plaget med det da jeg hadde Orust-båt men etter at jeg kjøpte Bavaria så er problemet borte. :crazy:

Merket nok litt av det samme som deg , vi hadde orustbåt i fjor og det var ofte at mennesker sto i flere minutter og glodde på båten , mye av det samme som da jeg hadde en 51mod panhead for noen år siden , gamle motorsykler er som nye orustbåter eller var det motsatt :crazy:

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Joda, jeg kikker på jeg også. Men jeg står ikke og glor. Spesielt ikke hvis det er folk ombord. De har da rett til litt privatliv de også, tenker jeg.

Og etter hva svarene er her så må jeg kanskje se meg om etter en litt mer anonym båt, eller overtale fruen til at svai er tingen. :smiley:

Tror ikke det er mange anonyme båter når det kommer opp i litt størrelse. For plass vil jeg ha! :smash: Og har enn litt større enn vanlig står de vel og glor da også. Et annet medlem her på forumet har en helt "vanlig" Fairline. Han sier det samme, folk står og glor... Enda han "bare har en liten 40'er". Båt folk er ikke noe bedre enn andre folk heller. Var nettopp inne i Nordheimsund, båt folket sto og glodde rundt hjørnene.

 

Men, men, sånn er båtlivets gleder og "mindre gleder". :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg kikker og glor på det meste av båter som ligger i havnene, og om folk vil kikke og glo på meg så værsegod. Som nevnt før i tråden, kom gjerne innom på en båtprat!

 

Etter ferieturen i sommer å bedømme så hilser de fleste (ikke på langt nær alle), men i gjestehavnene sier man ikke morn da man møtes på brygga! Snodig! :crazy:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

...eller overtale fruen til at svai er tingen.
Du har jo en viss erfaring med ankring... :lol::giggle:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

I begynnelsen av ferien (4 uker i august) er det ikke snakk om å ligge kailangs (da risikerer vi bare et drøss båten utenpå oss som jeg ikke kan fordra dersom det ikke er kjente), men mot slutten av måneden når vi kanskje er under 10 båter i Hunnebostrand (Sverige), ligger vi svært gjerne kailangs. Det er greit for både oss og vår firbeinte 9 år gamle giktbrudne skipshund.

 

Og folk må så gjerne se, men ikke GLO! Da stikker jeg gjerne hodet opp og nistirrer de nysjerrige (som stort sett er lokale som lufter hund på gjestebryggen, hva de nå måtte ha der å gjøre) rett inn i øynene. Da blir enkelte litt rare og flakkende i blikket. Å ta frem fotoapparatet og rette det mot "inntrengeren", er også effektivt.

 

Ellers har vi mye moro også med folk som ser båten vår som jo heter Trudelutt. Vi får ofte kommentarer som: "kan dere ikke ta en liten trudelutt for oss?", "er dere musikere" eller de bare ganske enkelt bare kvitrer "truddeluuuuuuutt" med et smil. Og mange lurer på hvorfor vi har det navnet. Da får de jo selvfølgelig forklaringen at den er oppkalt etter min ekte viv, Trude.

 

Lars H.

2 dager og 10 timer til avreise for 4 uker båtferie

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...