Jump to content

Åpen snekke med toalett, blir dette den nye trenden?


Wasco

Recommended Posts

På FINN.no kan du nå få kjøpe ei ny åpen snekke, med "luftig" toalet..

29_498729080.jpg

29_88603973.jpg29_127534909.jpg

 

Er det bare jeg som er litt gammeldags og sjenert av meg...eller?

 

Her er du ute på fjorden med svigermor, ungene, bikkja og madamen. Så kjenner du at du bare må. Du ber svigermor ta over styringa, så knepper du ned og setter deg godt til rette på dassen og nyter den friske sjølufta mens du vinker til forbipasserende båter.

 

Ja, ja...båten er jo produsert i Kina. Det er mulig de har et annet syn på bluferdighet der borte...

 

Men en fordel er det jo....her kan du sitte på dass og fiske....var det noen som sa "skitt fiske" :fishing:

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fin båt og smart ide med den utedassen! Et dobesøk i friluft er sikkert befriende. Og her trenger det ikke være bare et kort besøk heller, en kan om ønskelig sette seg på ramma og bli der sittende i lang tid, med full kontroll over rorkult og navigering. Smart ved f.eks. hard mage, eller om en av forskjellige grunner vil sitte der i fred og ro. Kvalitetstid er det vel noe som heter.

Link to post
Share on other sites

Problemet er at dassen er i fronten....så det blir vanskelig å styre mens du sitter på ramma.... :nonod:

Skitt au, da har jeg beklageligvis sett feil på bildene. Navigering blir selvsagt et problem, men det er vel noe som heter rorkultforlenger. Om en samtidig monterer et par sidespeil har en full kontroll.

Link to post
Share on other sites

Synes den var artig!

Kunne godt tenkt meg en slik løsning når en er på tur med unger eller man er alene/et par på tur. Hvis noen utenfor båten skal se hva som skjer må de tross alt være så nært at de nesten må fendre. På Sørlandet sommerstid er det ikke alltid så trivelig å klatre på land for å gjøre nødvendige ting, og det er vel drøyt å kjøpe båt med helt overbygg bare for å gå på do..

 

Mons

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Bedre med friluftsdass enn ingen dass, særlig på Sørlandet. En ting er å trampe og campe på andres strandeiendommer, noe helt annet hvis man kommer bredbeint på land med dorull i hånda, klar for å legge kabel i bedet til strandbaronen! :eek:

 

Men det er klart, en bøtte med en tamp i gjør jo samme nytta, og går veldig sjeldent tett pga dopapirbruk og urinstein, men comforten er jo dårligere.

Link to post
Share on other sites

OK, mange som har det morsomt her..

 

Jeg har en åpen skjermsnekke. Hva er DERES forslag til løsning som er bedre enn det å ha tilgang til en dass (vi tar ingen debatt om plassering) om enn i en noe "offentlig" variant.

 

Etter hva jeg har funnet ut står det ikke en offentlig dass på hvert eneste nes. Selvsagt vil ikke dette være den løsningen jeg tyr til hvis det er mulig å anløpe havm e.l. med litt bedre fassiliteter. Men la oss si at du er 45min gange fra nærmeste dass, og en magesjau begynner å melde sin ankomst.

 

Da synes jeg den løsningen er hundre ganger bedre enn:

A: henge med stussen over ripa

b: sjekke om du har en passende pøs liggende

c: tømme piknikkbaggen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...