Jump to content

Erfaringer med Yanmar 6LPA-STP


Master-820

Recommended Posts

Har hatt båt med denne motoren i drev-versjonen, 6 LP-STZP, og har bare positive erfaringer med denne motoren. I min båt måtte jegpasse på å blåse den ren fra tid til annen, eller så ryker den litt, men veldig sterk, drfitsikker og servicevennlig motor, som du får mye glede av. Min motor hadde gått feilfritt i 500 timer når jeg solgte båten, og den nye eieren har kjørt den i ytterligere 300 timer, uten noe trøbbel. Vær oppmerksom på at den skal ha ny registerreim etter 5 år/ 1000 timer, og sjekk at denne er bytttet da det er kritisk på denne motoren at denne ikke ryker når du kjører. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv haft en 6LP-STE i to sæsoner i min Skilsø 33. Fin motor. Bruger en del brændstof sammenlignet med en nyere motor. Der har været en "class action lawsuit" omkring disse motorer, da der åbenbart var en fejl i ventilerne, der fik motoren til at havarere (Ja, det kan også ske for andre mærker end Volvo...) Men der skulle være ryddet op efter 2002. Læs evt. mere her:

http://www.yanmarsettlement.com/

 

MVH

 

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...