Jump to content

Erfaringer med besiktelsemenn i Bergensområdet


Frissy

Recommended Posts

Har sett på finn på en båt i Bergen, men etter en del runder med egne besiktigelse har jeg sett at båter ikke alltid er like fine som det eier/selger skal ha det til. :crazy:

Og da jeg bor på østlandet synes jeg det er langt for å kikke på båt hvis det ikke er bra.

 

Ser at knbf har besiktigelse menn nesten over hele landet. Noen som har erfaringer ved bruk av dem. Eller om noen har andre forslag på hvem jeg kan bruke? Båten ligger rett ved Bergen. Betaler gjerne litt. Forslag mottas med takk.

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

hei, eg kjøpte ein 1982-modell seglbåt i bergensområdet i fjor og hadde besiktigelsesmann frå knbf for å vurdera båten, i etterkant syns eg at vedkommande gjorde ein heller forsikringsrelatert besiktigese, som jo er påbudd for båtar eldre enn 10 år, der han påpeika mindre viktige ting som rustne slangeklemmer på toalett, eg kjøpte med hell båten, mens eg tidlegare i min båtsøk opplevde at ein besiktigar på ein L29 i Halden som eg var interresert i, gjorde ein framifrå jobb og besiktiga og fann alvorlege feil på kjølskader, og derifrå fekk eg eg aldri tilsendt rekning heller!!, vedkommande var ekspert på plastarbeid, takk til han!, så mitt råd er å undersøkja kva bakgrunn beksikigelsesesmannen/-kvinna har før du set han/ho på saka.

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt Norsk Båtplan service, Richard Edward Jeff Lane, 5381 Glesvær, 56 33 83 46. Han er en proffesjonell besiktigelsesmann og blir av og til brukt i rettsaker hvor det trengs en ekspertuttalese. Men siden han lever av det koster det jo noen kroner. Han er svært nøye og du får en detaljert skrevet rapport av han etterpå med feil/mangler og prisanslag hva båten er verdt.

Men det er kanskje ikke dette du er på jakt etter?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...