Jump to content

Maxsea vil plutselig bare vise nord opp, baug opp med faktisk


Bearded Beast

Recommended Posts

Har maxsea v. 10.3.2.1 og det har fungert utmerket i lang tid. Men nå viser det bare brått kun nord opp. Og baugen på det symbolet står også i kun nord opp. Så symbolet i form aqv en båt beveger seg da sidelengs.. Det kan seff være en sammenheng her med at kartet ikkje snur seg da som nevnt baugen også peiker opp til enhver tid. Tidligere var det og en strek foran båtsymbolet som markerte retning og kurs slik en såg hvor kursen var på kartet.

Og det stopper ikkje der, slepestrek med variasjon i farge i relasjon til fart virker heller ikkje lenger.

Alt dette virket ifjor men da ikkje i år..

Prøvde å resette med å holde ctrl under oppstart og velge alt uten hell

Link to post
Share on other sites

du store tid. eg satt meg til å prøve alskens innstillinger og fant ut at datavalg for course over ground skulle stå på rmc. Den stod på vtg. hvorfor dette har endret seg og hva alle desse forkortelsene er og betyr skjønner eg dog ikkje.... Så nå snur kartet seg igjen :smiley:

Straks lette å orientere seg når kart stemmer med terreng.

Takk til alle som bidro :cheers:

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...