Jump to content

girkasse merket Fredrikstad motorfabrikk, noen som kjenner den?


marexkaren

Recommended Posts

Hei. Alle som har litt peiling på gear og hva slags gear det er kan noen fortelle meg hva slag gear dette er. er kunn frikobbling på denne. Er til vridbar propell. Er det ingen oljeskift på denne, eneste jeg ser er en nippel til og fylle på grease på.

02082009181.jpg

 

02082009182.jpg

 

02082009186.jpg

 

 

Litt info om denne med tanke på olje hvor fyller jeg på olje. Glemte og nevne at denne står på ein bmc 1500. Eneste som somjeg har funnet på denne kassa er et messinskilt der det står Fredrikstad motorfabrikk A/S

Link to post
Share on other sites

Har du hatt av det lokket på toppen som sitter med 4 skruer? Hvis dette er bae for frikbling og er laget av FM så vil jeg tippe at det er samme system som på de eldre motorene.

Da skal det være så mye olje at den nederste delen av de roterende delene akkurat tar ned i olja.

 

Vet ingenting sikkert siden jeg ikke har sett denne utgaven før, men ta av lokket og ta en titt.

Link to post
Share on other sites

Har du hatt av det lokket på toppen som sitter med 4 skruer? Hvis dette er bae for frikbling og er laget av FM så vil jeg tippe at det er samme system som på de eldre motorene.

Da skal det være så mye olje at den nederste delen av de roterende delene akkurat tar ned i olja.

 

Vet ingenting sikkert siden jeg ikke har sett denne utgaven før, men ta av lokket og ta en titt.

 

 

Skal sjekke det i morgen da skal den på land.

Er det andra som og har noen info om denne kassa???

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...