Jump to content

Kobling mot batter 1 kontra 2 motorer


2xDiesel

Recommended Posts

Ja, man kan gjøre det.

F.eks. hvis man har en stor batteribenk som takler mye utlading uten å få problemer med start uansett.

Men praktisk sett kan man også diskutere nytteverdien, i hvert fall mht. skille mellom start og forbruk.

Ellers finnes det flere som praktiserer akkurat det.

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Å starte en motor trekker i størrelsesorden 1Ah, blir raskt erstattet når den begynner å lade. .....

..... så sant man ikke ha brukt strøm "i tre dager" på uthavn, kanskje. :wink:

 

:seeya::seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Regner med at det er regulator med mulighet for ekstern føling av spenningen, via den berømte "gule kabelen".

Denne type regulator har vært brukt av VP i noen år, i utgangspunktet er kabelen koblet direkte til utgangen av dynamoen. Må flyttes til plusspol på batteriet skal det ha noe for seg. NB: til det batteriet som er direkte tilkoblet dynamoen, ikke forbruksbank etc.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...