Jump to content

- Båtfolk ødelegger oljeoppryddingen


Brynjar

Recommended Posts

Skjønner at det å bryte lensene er dumt, men hadde jeg hatt hytte der hvor lensene ligger og enseste vei inn var med båt, hva skulle je ha gjort da? Drite i hytta resten av sesongen? Hva om båtene våre hadde ligget bak lensene da? Skulle vi ha driti i de resten av sesongen? Skjønner at det må rensen opp, men det burde da tilrettelegges for at folk skal kunne ferdes inn og ut uten at mer olje sipper ut.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Jeg skal ut å tøffe i dette farvannet i morgen.

Er det noe sted på nett der det finnes informasjon om hvor lenser er lagt ut?

 

Sjekk hjemmesiden til kragerø kommune, ring servicetorget i kommunen eller Kystverket på tlf. 07847.

 

Det er forøvrig mange hytteeiere i Kragerø som hverken er fra Oslo eller områdene rundt!

 

Man får nå også tilbud om gratis båtvask!

 

http://www.kystverket.no/?did=9908795

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Sikkert hyttefolk fra Kragerø.........

 

 

Troligvis folk med hytte I Kragerø.

 

I følge lokalradioen (telemarkssendinga) så gjelder dette for lense som er lagt ut i Havsund/Trosbyfjorden, og sist jeg var der (i fjor) så lå det i Bamble kommune. Sikkert mest lokale bamblinger som ikke skjønner "bæret"! :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Skulle vi ha driti i de resten av sesongen? Skjønner at det må rensen opp, men det burde da tilrettelegges for at folk skal kunne ferdes inn og ut uten at mer olje sipper ut.

 

Så så.. Ha nå litt tålmodighet da, og la folk gjøre jobben sin i fred. Det er ikke snakk om en permanent avstengning her, kun lenser som er lagt ut for å ha kontroll på oljen mens man prøver å fjerne den. Om det medfører at man må la være å besøke hytta på en uke eller to, får det så være. Det er sikkert ikke så trivelig å være der nå uansett med alt oljesølet...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

- Flere hyttefolk har også ringt og klaget over at det ligger lenser i veien når de skal ut til hyttene sine, forteller hun

 

Klart det er viktig at hyttefolkene har 1. prioritet, olje for være olje de skal tross alt på hytta.... :lipseal:

 

Det spiller ingen rolle hvor dette hadde skjedd, hadde det skjedd i et annet befolket område med mange hytter hadde det samme skjedd. Idioter som har IQ med lengden på nesa finnes overalt...

Link to post
Share on other sites

Snakket i dag en stund med en som driver marina, båthavn, opplag osv i området, og de er i farta med å ta opp båter siden en god del av hyttefolket allerede har avsluttet ferien og stengt for sesongen. Etter det jeg kunne se så var selv de båtene med mest olje egentlig lite tilgriset og så ikke stort annerledes ut enn flertallet av båtene ser ut etter en vanlig sesong. Det var nok med en fille med litt avfettingsmiddel (som vi ellers bruker på bilen om vinteren?)Han lurte også på hvordan man rent praktisk skulle få sendt avgårde hundrevis av båter for vask og rens, seilbåter med masten oppe fortsatt osv

 

Så ellers ikke noe oljesøl på sjøen i dag og min båt er fortsatt like fin og hvit, selv det hvite bunnstoffet!

 

Kreppa skal åpnes igjen i kveld for trafikk, men lensen blir liggende fortsatt selv om det fortsatt ikke er spor etter oljesøl der. Blir vakthold der og blir vel da åpnet/stengt igjen etter passeringer av båter.

 

Dette går seg til, men du verden så heldige vi har vært mht lite oljeutslipp egentlig og gunstig vær!

 

Avisene "skriker" over seg med katastrofe og Finansavisen legger ut om at landstedene til S.E.Hagen og andre av fiffen er ødelagt for mange år, bare reinspikka sprøyt, var ikke en oljeflekk å se da jeg var forbi der i går!

 

Færre sjøfugl skadet enn man har turt håpe på, var siste melding fra de som har ansvaret for den biten!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...