Ip.Content

Logo

Prosjekt: Viking 28, fra daycruiser til bakdørbåt

• Logg inn for svare
233 svar på dette emnet

#221 Hafrsfjord Ikke pålogget Postet 03.02.12 18:44

• Medlem

Vis innleggjeb, på 03.02.12 18:30, skrev:

ja jeg har ikke meldt meg på ennå men jeg vurdere det skal du dit,

jeb

Vis innleggjeb, på 03.02.12 18:36, skrev:

joa nå har jeg  meldt meg på

jeb

Synes også at jeg får de beste og mest fornuftige svara, når jeg svarer sjøl  :lol:

#222 jeb Ikke pålogget Postet 03.02.12 21:18

• Medlem
ja er ikke det sant, det er når du blir eldre at du svarer samtidlig med spørsmålene.

jeb

#223 stima Ikke pålogget Postet 23.02.12 19:55

• Medlem
Da har jeg oppdatert bloggen Jeb  :smiley:

#224 jeb Ikke pålogget Postet 24.02.12 21:13

• Medlem
det ble bra.

jeb

#225 jeb Ikke pålogget Postet 19.03.12 22:03

• Medlem
hei igjen, er det noen som kan si meg om det er mulig og bruke undervannsled lys, skal vel kun tette et hull, har et lite hull fra fotpume gjennomføring ,synes at det hørte smart ut, under er et bilde på det jeg tenkte samt en kommentar.

Post bilde

Kraftig LED undervannslys i polert, syrefast stål. 6 x 5 W LED sørger for et kraftig, konsentrert lys.
Undervannslyset er solid forseglet for å hindre lekkasje.Lyset kan kun brukes under vann siden det trenger kjøling.
Forbruket er på under 1 A. 12-28V.

Dette undervannslyset er meget enkelt å montere siden det kun kreves å bore et lite hull i skroget på 1" (25 mm).

Diameter: 125 mm
Diameter gjennomføring: 25 mm
Dybde flens: 28 mm

PS! Norske båtbyggere anbefaler dette lyset på grunn av enkel montering, lavt strømforbruk samt et virkningsfullt lys.
.

#226 stima Ikke pålogget Postet 06.04.12 12:32

• Medlem
Hei Jeb,
Hvordan går det med båten?
Har du fått startet med plattformen?
Jeg har vel innsett at tiden ikke strekker til, så nå er det kun det aller mest nødvendige som blir gjort for og få båten ferdig til sommeren, dessverre.
Men har store planer om plattform til neste vinter.

Stima

#227 jeb Ikke pålogget Postet 07.04.12 00:51

• Medlem
hei Stima.

har lagd den ferdig og prøve monterte den i dag , men ikke fått lagt på teaken, jeg kommer nok ikke til å rekke det, jeg kommer til å bruke den som den er i år, så legger jeg teaken neste gang den er oppe, har ellers hatt stor service på drevet med skifting av noen simringer samt skiftet olje sink og ny belg .skal få lagt inn noen bilder senere,har ellers gjort noe små ting inne i båten nye hyller og pinne rekker overalt der det er mulig. har også laget og satt inn luke opp til flyen, har også funnet ut hvordan trappen skal bli, dette er en billig løsning men funger bra, har kjøpt stige på caravan butikken
1495 kr setter på holder for anntenne fot 4 stk i rustfritt 179,-pr stk så prisen ble ikke så værst .

Hvordan går det med deg, ser ingen oppdateringer oss deg heller, er mer spent på hvordan det går oss deg enn oss meg.

jeb

#228 jeb Ikke pålogget Postet 07.04.12 00:51

• Medlem
hei Stima.

har lagd den ferdig og prøve monterte den i dag , men ikke fått lagt på teaken, jeg kommer nok ikke til å rekke det, jeg kommer til å bruke den som den er i år, så legger jeg teaken neste gang den er oppe, har ellers hatt stor service på drevet med skifting av noen simringer samt skiftet olje sink og ny belg .skal få lagt inn noen bilder senere,har ellers gjort noe små ting inne i båten nye hyller og pinne rekker overalt der det er mulig. har også laget og satt inn luke opp til flyen, har også funnet ut hvordan trappen skal bli, dette er en billig løsning men funger bra, har kjøpt stige på caravan butikken
1495 kr setter på holder for anntenne fot 4 stk i rustfritt 179,-pr stk så prisen ble ikke så værst .

Hvordan går det med deg, ser ingen oppdateringer oss deg heller, er mer spent på hvordan det går oss deg enn oss meg.

jeb

obs dobbel postet

Redigert av jeb: 07.04.12 00:52

#229 stima Ikke pålogget Postet 07.04.12 06:39

• Medlem

Vis innleggjeb, på 07.04.12 00:51, skrev:

hei Stima.har lagd den ferdig og prøve monterte den i dag , men ikke fått lagt på teaken, jeg kommer nok ikke til å rekke det, jeg kommer til å bruke den som den er i år, så legger jeg teaken neste gang den er oppe, har ellers hatt stor service på drevet med skifting av noen simringer samt skiftet olje sink og ny belg .skal få lagt inn noen bilder senere,har ellers gjort noe små ting inne i båten nye hyller og pinne rekker overalt der det er mulig. har også laget og satt inn luke opp til flyen, har også funnet ut hvordan trappen skal bli, dette er en billig løsning men funger bra, har kjøpt stige på caravan butikken 1495 kr setter på holder for anntenne fot 4 stk i rustfritt 179,-pr stk så prisen ble ikke så værst .Hvordan går det med deg, ser ingen oppdateringer oss deg heller, er mer spent på hvordan det går oss deg enn oss meg.jeb

Hei Jeb,
Ja det er en stund siden oppdatering, men det skjer liksom ikke de helt store forandringene for tiden.
Har/holder på og pusse og sparkle nå, å det tar laaaaaaaaang tid.
Så det er liksom ingen vits å legge ut bilder av det, men er ferdig inne i båten å begynner å se slutten ute i båten.
Har også fått lagd ferdig døra til åpningen i akter porten  :flag:
Fant ut at jeg måtte forsterke kanten der som salongen bak skal festes siden den skal være til og løfte opp, prøver også og finne ut hvordan jeg skal lage/kjøpe løftemekanismen til det.
Ellers har jeg begynt å strekke kabler å det skal det jo være noen meter av.
Stima

#230 jeb Ikke pålogget Postet 07.04.12 08:19

• Medlem
ja hvordan løste du døra til hekkporten, har du noe bilde på det, jeg har ikke kommet så langt at jeg har laget noe ennå, ellers er jeg enig med deg det er ikke vitsi og ta bilder hele tiden det blir ikke mer ferdig av den grunn.

jeb

#231 jeb Ikke pålogget Postet 29.04.12 21:40

• Medlem
nå er det sjøsetting til helga, har prøvestartet og alt fungerer fint

jeb

#232 stima Ikke pålogget Postet 12.05.12 20:19

• Medlem

Vis innleggjeb, på 07.04.12 08:19, skrev:

ja hvordan løste du døra til hekkporten, har du noe bilde på det, jeg har ikke kommet så langt at jeg har laget noe ennå, ellers er jeg enig med deg det er ikke vitsi og ta bilder hele tiden det blir ikke mer ferdig av den grunn.

jeb

Hei jeb,
Jeg bygde bak døra i divinycell på utsiden og vannfast finer på innsiden. skal finne bilde av det.

Stima

#233 stima Ikke pålogget Postet 12.05.12 20:31

• Medlem

Vis innleggjeb, på 29.04.12 21:40, skrev:

nå er det sjøsetting til helga, har prøvestartet og alt fungerer fint

jeb

Så bra, i dag ble båten min lakkert på utsiden, så da er det bare og vente til det har herdet nok til og kunne pusse på den, da skal jeg i gang med å lage antiskli mønster på dollbord og dekk.
de som skal lage kalesjen  kommer til helgen.
planen er å få båten på vannet i slutten av mai eller første uka i juni, men det dukker stadig opp ting som tar mere tid :worry:

Det meste av kabler er strekt, bortsett fra dynamo og noen batteri kabler, men tipper det blir gjort i uka nå...
Har nesten ikke tid til å feire 17 mai en gang hehe.
Fender lista har krypet litt fremover :eek:  så jeg må prøve og finne en løsning på hvordan jeg skal få den bakover igjen.
Ellers er jeg ganske sikker på at jeg ikke rekker å bli ferdig med alt før den skal på vannet, men en må jo ha noe og gjøre til neste år også :headbang:

Hvordan er det med båten din jeb, ble du ferdig med alt du skulle?

Stima

#234 jeb Ikke pålogget Postet 13.05.12 08:53

• Medlem
hei stima

jo da. ferdig ble jeg ikke men det skal være noe igjen til neste år også ,sliter med akterdekket det skulle liksom være vanntett. men jeg har jo tett kalesje.

min er satt ut men ikke kjørt annet en til båtplassen min.

skal ta noen bilder snart og legge ut

sitter på en messe på hellerud og venter på at det skal strømme på med folk. heldig vis så er det siste dagen
på messa i dag.