Jump to content

Nye Lomatec innenbord diesel, noen med erfaring ?


VannTro

Recommended Posts

Dem har blitt forandret på angående muligens dårlig kjøling så nå er det saltvann kjølt igjennom bunnpanna og gire.Regner med denne kjøleren som satt på var litt liten.Bør ikke være det på gir 49 hk siden så liten motor men det skader ikke.Ellers så er det du ser rele til ett elller annet sitter flere på motor. :drink: .Men fasiten kommer straks regner jeg med. :fishing:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei igjen alle sammen.

 

Beklager at ting har gått litt tregt Christensen, har blitt angrepet av det velkjente "noro" viruset i jula.

Ingen problem!! Jeg har god tid, jobber mye i etpar måneder til!! Kommer ikke til å skje noe før det!! må ha ut den gamle skiten slik at jeg kan finmåle alle veier!!!

Godt nyttår alle sammen!!

Link to post
Share on other sites

Hegra.

Du har rett i det du sier. Fra 27 hk til 62 hk vil oljekjøler i bunnpannen være et velkjent fenomen. Samtidig så vil alle mekaniske girkasse leveres med oljekjøler selvom dette strengt talt ikke er nødvendig. Oljekjøleren i bunnpannen er vel egentlig en smakssak, denne kan også monteres eksternt dersom dette er ønskelig. Effekten av å plassere denne i bunnpannen gir visstnok de beste resultatene, selvom dette riktignok ikke har vært et problem i utgangspunktet. Plassbesparelse er vel egentlig å anse som det største argumentet her. Oljekjøler i bunnpannen, dette er blitt brukt på andre motormerker også.Den elektriske duppedingsen er en automatisk sikringsholder

Ved neste lass kommer Lomatec med nye 85, 95 og 120 hk, motorene er de samme men disse er modifiserte for å spare plass.

 

Det eneste vi ikke er helt fornøyd med nå er lakkeringsjobben på noen av motorene. Dette er neste tema.

 

Forresten "Godt nyttår" alle sammen.

Link to post
Share on other sites

Hasla 26 Grunnen er ikke dårlig kjøling, effekten av kjøling på disse motorene har forøvrigt vært meget tilfredstillende.Disse kom i forbindelse med forflytting av oljefilteret til over svinghjulskåpen, mest sannsynlig bare plassbesparelse. Fabrikanten tar folket seriøst og retter på det som er å rette på.

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen

 

Da har vi bestillt nye motorer, blandt disse 140 hk. Snakket med fabrikanten i dag. 85 hk'rn, 115 hk'rn og 140 hk'rn overgår alle forventinger når det gjelder størrelser. De nye modifikasjonene har resultert i særs flotte og smidige motorer som vi gleder oss til å se.

 

Kanskje vi hører noe fra Hasla 26 i dag også, han har hentet sin nye motor :)

 

Ha en fin aften

Link to post
Share on other sites

Ja nå var jeg hos Exit i går og hentet ny motor ikke grå men blå.Samme for meg ellers så måtte jeg vente på neste lass,jeg er meget fornøyd med tingene tilstand nå om dagen.Etter litt turbulens i førsten har gutten begynt og få ordning på sakene sine,ja en seriøs forhandler.Han ordner det meste av ting og tang også mere en komplett pakkeløsning.Jeg har bestilt dette nye Powerledde og proppel av ham også,som er hygglige priser på.Ja nå har jeg fått motor med kjøling i bunnpanna og oljefilter er flyttet til mye letter adkomst osv.Dette er tross alt motorer til ca halve prisen av andre merker her i landet.Har ikke noe problemer og andbefale Exit og kompanjongen for andre heretter.Han skal selvfølgelig hjelpe meg og sette denne i båten for meg vente litt på varmere vær først.Jeg skal måle litt og ta ut den gamle selv så derfor hentet jeg motoren nå.Her er noen bilder av motoren. https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12495/motor_22.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12495/baatplassen.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12495/motor_002.jpg :sailing::drink:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har fått anbefalt Mikado 20x17x3 av Winrace propeller på froland. Tar vel ikkje skade av litt mindre propell, men 17x17 er vel litt i det minste laget..

 

Hva ville dere anbefalt?

 

Kan kjøpe ein 20x17x3 får 4800 med foringer ( 25mm), men skal prøve å få noe litt billigere. Er ikkje den rikeste ungdommen får tiden :nonod:

 

Mvh Even

Link to post
Share on other sites

NYHET

 

Nå er de "små" motorene ferdigsstillt. 15 hk vil være på vårt lager i løpet av mars forhåpentligvis. Bilder, tekniske data samt målskisse vil fortløpene være synlig på vår hjemmeside.

Prisantyding ønsker jeg ikke å offentliggjøre riktig ennå, men omkring 30 000,- er nok ikke langt unna sannheten.

 

Beklager at jeg avbrøt propell-snakket. Dersom det er noe jeg kan bidra med så gjerne ring meg 977 17 960

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...