Ip.Content

Logo
Din hjemmehavn på nettet!



Nye Lomatec innenbord diesel, noen med erfaring ?


  • Logg inn for svare
386 svar på dette emnet

#261 Suzuki Ikke pålogget Postet 20.12.09 19:59 

  • Medlem
  • Innlegg: 6.494
  • Registrert: 25.01.03
  • Aktiv: 27.07.14
Ser at Anchorlift omtales i tråden.

Maken til useriøs sjappe har iallefall ikke JEG opplevd noen gang. Et vell av firmanavn med samme luring bak alle sammen ( Rune Ilerød ).

Kjøpt en kikkert som var DYYYYR der for noen tid siden. Dritten gikk i stykker, og det ble behørig reparert ( etter ørten maserunder, midt i den fineste sesongen ) Rett etterpå gikk den igjen i stykker, men da kunne jeg glemme reklamasjon. Firmaet var dødt, begravet, konkurs og utslettet. De viste meg selv de NYE visittkortene / papirlogoene. Firmaet besto selvsagt fortsatt samma betjeningen, med selveste Rune i spissen, i samma lokalene, med samme varelageret. Kikkertene fra Tasco var det slutt på, dessuten var ( gamle firmanavnet, husker ikke hva som var først og sist ) konkurs, så jeg kunne bare gå hjem.

Forsøkte den gangen finne ut av hvem som sto for importen av Tasco, og det var selvsagt Tasco Import Rune Ilerød

Andre firma å forholde seg til, kan være Anchorlift Sales & Service, , Ilerød AS og Anchorlift Ilerød AS

2600kr rett i dass, og en erfaring rikere. :smiley:

Suzuki

#262 Servicemannen Ikke pålogget Postet 21.12.09 00:10 

  • Medlem
  • Innlegg: 2.443
  • Registrert: 15.09.07
  • Aktiv: 05.04.13

.....anchorlift dreggene er også å se på nesten alle Bavaria båtene, trodde derfor at dette måtte være gode saker.

Budsjett instalasjoner til budsjett båter hever ikke kvaliteten på budsjett produkter :lipseal:

#263 EXIT II Ikke pålogget Postet 21.12.09 00:45 

  • Medlem
  • Innlegg: 248
  • Registrert: 27.08.08
  • Aktiv: 12.12.13
OK... greit, jeg tar poenget.

Fra det ene til det andre, setter i disse dager inn et såkalt" powertrain" marineledd fra sleipner inn i min Comet 26, samt nye riktig dimensjonerte motorlabber. Så hvis det er noen som vil hjelpe meg med å fange juletorsken, samt få et lite innblikk i hva 85 hk'rn er god for, så ønsker jeg dere hjertelig velkommen ombord. Varme fra ebersprächern og gassovnen burde duge til å holde varmen på et akseptabelt nivå. Det eneste som kan stoppe oss nå er isen, da kineserne desverre ikke har kunnet tilby meg en syrefast isplog til en fornuftig pris :smiley:

Redigert av EXIT II: 21.12.09 00:46


#264 EXIT II Ikke pålogget Postet 21.12.09 00:54 

  • Medlem
  • Innlegg: 248
  • Registrert: 27.08.08
  • Aktiv: 12.12.13
Det revolusjonerende "powertrainleddet" fra sleipner med innebygget trustelager, en gang med---> aldri uten.

Bilde

Bildet er hentet fra en kunde. Elwaro 880 med Lomatec 115.

#265 EXIT II Ikke pålogget Postet 21.12.09 01:01 

  • Medlem
  • Innlegg: 248
  • Registrert: 27.08.08
  • Aktiv: 12.12.13
Et lite sjokk møtte oss da vi ankom conteineren mandag 14.12-09. En av 49 hk'rn hadde forlatt sin plass på stativet. Dette gikk heldigvis bare utover oljefilteret over svinghjulshuset på 37hk'rn under. Intet en skramme ellers, heldigvis

Bilde

Vedkommende, som er en av de ansatte ved Transexpress sa seg forøvrig intet i mot av å ha blitt offentliggjort fra denne vinkelen.

#266 EXIT II Ikke pålogget Postet 21.12.09 09:51 

  • Medlem
  • Innlegg: 248
  • Registrert: 27.08.08
  • Aktiv: 12.12.13
God morgen. Vi starter dagen med en liten filmsnutt


#267 Mulligan Ikke pålogget Postet 21.12.09 10:18 

  • Medlem
  • Innlegg: 11.368
  • Registrert: 05.05.06
  • Aktiv: I dag 17:08
Jeg håper de er bedre til å bygge motorer enn til å skrive:

LOLING MARCHINERY COMPANY is joint ventures.Our company mainly manufacturer high speed diesdl engine;marine engine;diesel generator set;fire fighting water pump set;air conditioner set;and so on.
Our company absorbed more advanced technology form abroad and develop high-apeed diesel engine.We cooperated with ltaly and Japan to manufacturer high speed marine engine set.Our company has acquirde the certificate of ISO9001 quality system.
Our company has an advanced forndry factory,we imported most advanced SEIATSU automatic molding line from Germany,we can supply all kinds of casting.Every month,we exported 3,000 ton casting to Japan.
The products sell well in our coutry and exported to the U.S.A.;Europe;South American;South- east Asia;Ara countries and many other countries and areas.

#268 EXIT II Ikke pålogget Postet 21.12.09 19:08 

  • Medlem
  • Innlegg: 248
  • Registrert: 27.08.08
  • Aktiv: 12.12.13
Jeg er ingen kløpper med hammer og spiker, men en racer på å løse differensiallikninger :smash: Man kan ikke være flink i alt.

Fikk nylig tilsendt en link med video av 62 hk'rn, synes lydnivået er blitt meget tilfredsstillende.

#269 Christensen Ikke pålogget Postet 21.12.09 19:41 

  • Medlem
  • Innlegg: 1.191
  • Registrert: 09.02.08
  • Aktiv: Igår 22:46
@ ExitII: 62 hestern så ut som en kompakt og fin sak, Har du ei målskisse på den??
Tenkte å kontakte deg når vinteren får bitt fra seg, kanskje vi kan vri hoder og skohorn sammen for å finne plass til en Lomatec under dørken vår!!

#270 Hasla 26 Ikke pålogget Postet 21.12.09 20:28 

  • Sjørøver

  • Medlem
  • Innlegg: 1.160
  • Registrert: 22.11.06
  • Aktiv: 18.01.12
Det er i hverfall samme blokka som 49 hk :drink:

#271 EXIT II Ikke pålogget Postet 21.12.09 21:24 

  • Medlem
  • Innlegg: 248
  • Registrert: 27.08.08
  • Aktiv: 12.12.13
Hei Christensen

Vi er meget fornøyde med de nye motorene. Jeg skal få lagt ut skisse av 62 hk'rn i løpet av morgendagen, har fått inn et par av denne på det siste lasset så skal finne frem målestokken og oppdatere de gamle målene. På lik linje som med 49 hk'rn så har også 62hk'rn blitt modifisert endel i det siste, noe som innebærer forandringer på målestokken. Skal også knipse et par bilder av denne slik at du kan få se den fra alle vinkler.

Redigert av EXIT II: 21.12.09 21:25


#272 Christensen Ikke pålogget Postet 21.12.09 21:56 

  • Medlem
  • Innlegg: 1.191
  • Registrert: 09.02.08
  • Aktiv: Igår 22:46
Supert!!!

#273 Hasla 26 Ikke pålogget Postet 29.12.09 13:17 

  • Sjørøver

  • Medlem
  • Innlegg: 1.160
  • Registrert: 22.11.06
  • Aktiv: 18.01.12
Ja hvordan går det over her :rolleyes: ,blir det noen motor på deg? :wink:

Redigert av Hasla 26: 29.12.09 13:17


#274 EXIT II Ikke pålogget Postet 03.01.10 15:49 

  • Medlem
  • Innlegg: 248
  • Registrert: 27.08.08
  • Aktiv: 12.12.13
Hei igjen alle sammen.

Beklager at ting har gått litt tregt Christensen, har blitt angrepet av det velkjente "noro" viruset i jula.

Vedr målsetting på 62 hk. Denne er nesten identisk med skissen på 49 hk'rn, bare 15 mm lengre i total lengde.

#275 hegra Ikke pålogget Postet 03.01.10 17:44 

  • Medlem
  • Innlegg: 1.337
  • Registrert: 29.10.08
  • Aktiv: Igår 16:11
Fant dette bildet på finn.no. Det jeg lurer på er slangen mellom bunnpanne på motor og gir? Er det sjøvannkjøling av olje til både gir og motor. Kan vel nesten ikke være noe annet eller ? Har ikke sett dette på andre motorer. Er dette bare på en motor eller gjelder det flere motorstørrelser? Kan i samme slengen spørre om den elektriske duppeditten rett over starteren hva den er til. :flag:

#276 Hasla 26 Ikke pålogget Postet 03.01.10 18:08 

  • Sjørøver

  • Medlem
  • Innlegg: 1.160
  • Registrert: 22.11.06
  • Aktiv: 18.01.12
Dem har blitt forandret på angående muligens dårlig kjøling så nå er det saltvann kjølt igjennom bunnpanna og gire.Regner med denne kjøleren som satt på var litt liten.Bør ikke være det på gir 49 hk siden så liten motor men det skader ikke.Ellers så er det du ser rele til ett elller annet sitter flere på motor. :drink: .Men fasiten kommer straks regner jeg med. :fishing:

Redigert av Hasla 26: 03.01.10 18:10


#277 Christensen Ikke pålogget Postet 03.01.10 20:29 

  • Medlem
  • Innlegg: 1.191
  • Registrert: 09.02.08
  • Aktiv: Igår 22:46

Hei igjen alle sammen.

Beklager at ting har gått litt tregt Christensen, har blitt angrepet av det velkjente "noro" viruset i jula.

Ingen problem!! Jeg har god tid, jobber mye i etpar måneder til!! Kommer ikke til å skje noe før det!! må ha ut den gamle skiten slik at jeg kan finmåle alle veier!!!
Godt nyttår alle sammen!!

#278 EXIT II Ikke pålogget Postet 03.01.10 22:02 

  • Medlem
  • Innlegg: 248
  • Registrert: 27.08.08
  • Aktiv: 12.12.13
Hegra.
Du har rett i det du sier. Fra 27 hk til 62 hk vil oljekjøler i bunnpannen være et velkjent fenomen. Samtidig så vil alle mekaniske girkasse leveres med oljekjøler selvom dette strengt talt ikke er nødvendig. Oljekjøleren i bunnpannen er vel egentlig en smakssak, denne kan også monteres eksternt dersom dette er ønskelig. Effekten av å plassere denne i bunnpannen gir visstnok de beste resultatene, selvom dette riktignok ikke har vært et problem i utgangspunktet. Plassbesparelse er vel egentlig å anse som det største argumentet her. Oljekjøler i bunnpannen, dette er blitt brukt på andre motormerker også.Den elektriske duppedingsen er en automatisk sikringsholder
Ved neste lass kommer Lomatec med nye 85, 95 og 120 hk, motorene er de samme men disse er modifiserte for å spare plass.

Det eneste vi ikke er helt fornøyd med nå er lakkeringsjobben på noen av motorene. Dette er neste tema.

Forresten "Godt nyttår" alle sammen.

#279 EXIT II Ikke pålogget Postet 03.01.10 22:03 

  • Medlem
  • Innlegg: 248
  • Registrert: 27.08.08
  • Aktiv: 12.12.13
Christensen

Du får gi lyd fra deg om der blir aktuellt, og siden du oppholder deg innen rekkevidde så er du velkommen med på prøvetur.

#280 EXIT II Ikke pålogget Postet 03.01.10 22:07 

  • Medlem
  • Innlegg: 248
  • Registrert: 27.08.08
  • Aktiv: 12.12.13
Hasla 26 Grunnen er ikke dårlig kjøling, effekten av kjøling på disse motorene har forøvrigt vært meget tilfredstillende.Disse kom i forbindelse med forflytting av oljefilteret til over svinghjulskåpen, mest sannsynlig bare plassbesparelse. Fabrikanten tar folket seriøst og retter på det som er å rette på.






Copyright baatplassen.no.
Tekst og bilder kan kun benyttes etter skriftlig tillatelse fra medlemmet som har publisert det.
Annet innhold etter skriftlig tillatelse fra baatplassen.no.