Jump to content

Vannski etter danskebåten


Zenit

Recommended Posts

at kapteinen har gitt tillatelse er uforståelig.

 

Nei han hadde aldri fått min tillatelse dersom det var jeg som regjerte ombord.

Plutselig har han 10 stykket på vannski etter seg, og plutselig så skal de se hvem som kan komme nærmest hakken til båten og plutselig har en en ulykke og så har en det gående.

Link to post
Share on other sites

Det jeg tenkte på var at 'stuntmannen' selv sier at turen var langt fra ufarlig. Ingen vet hva som kunne ha skjedd om han datt i vannet. Etter mitt skjønn tok kapteinen en stor, og helt unødvendig, risiko her.

En annen ting er at dette kan inspirere andre til å forsøke det samme, få en venn på vei hjem fra Danmarkstur til å ta med tau... Kan jo umulig være så farlig når selveste kapteinen tidligere har sagt ja....

Nesten fristende å ringe Stena og spørre om dette virkelig stemmer.

 

Edit: Snakket med Stena, de bekrefter at det stemmer.

Link to post
Share on other sites

Konge! :lol: Måtte le litt når jeg så filmen =P Artig "stunt" dette her =)

Om "vannski fyren" ville dette, så ser jeg ikke helt problemet med at kapteinen skulle nektet han det når det var båter som fulgte han hele veien pga sikkerheten. Jeg tror ikke målet til vannski glade gutter blir å henge etter danskebåten fremover =P Men et utrolig artig påfunn =)

Jeg skjønner at strømningene fra danskebåten ikke er som strøningene fra en 16 fot med 50 hk, og jeg skjønner det ikke er noen lek, men han her hadde med seg "hjelp" hele veien, så jeg tror nok at han skulle klart seg om han datt også :smiley:

Link to post
Share on other sites

Synes det var et artig stunt dette. Har kjørt mye ferje til og fra Danmark, og etter at vi fant ut at ferja kjørte noe over 20 knop, så har jeg mang en gang tenkt på det samme :-) I alle fall om det lot seg gjøre. ... Så var det bevist, da :-) hehe.

 

Tviler på at det blir noe stort problem, men at en eller annen idiot en gang forsøker seg på slikt, uten tillatelse, kan vel hende, men da hadde nok vedkommende gjort det uansett om en kaptein har gitt lov eller ei tidligere. Eneste jeg kunne tenke meg som en eskalering hadde vært om 10 stk. kunne klart det samtidig ;-) Nok motorkraft er det vel i alle fall.

Link to post
Share on other sites

la oss ikke overdrive, de hadde vel også leid inn en redningsskøyte for å sikkerhets skyld.

 

Det foregår jo endel slike stunts uten at "alle" kaster seg over disse

 

- sitte på to av stolbeina på kanten av preikestolen - har ikke sett at det siden den gang har benket seg 10-15 stykker bortetter kanten.

 

- Klatring i vaier over "stupet" på 71 grader nord - har ikke hørt at det klatres i "stim" over der etterpå

 

- sett at folk spiser både spyd, gafler og kniver - tror ikke det sitter 10 mann og spiser opp bestikket på kafen på Ikea etter de har sett et slikt stunt.

Link to post
Share on other sites

Nå var ikke dette et "stunt" da, men en innspilling for en reklamefilm for Gule Sider.

 

Etter min forståelse av uttrykket "stunt" så var det i aller høyeste grad nettop det det var!

 

Et stunt er et akrobatisk vågestykke eller en annen fysisk krevende gjerning i en farlig eller dramatisk scene i en film. Ordet stunt kan også brukes om et oppsiktsvekkende påfunn, en uvanlig handling eller en overraskende, ofte kortvarig aktivitet, gjerne for å få oppmerksomhet, for eksempel som et kunstprosjekt.

 

Ligner nå i allefall veldig på den beskrivelsen?

Link to post
Share on other sites

Synes det så artig ut. I aller verste fall kunne han kanskje kommet inn i turbulensen 3o meter bak båten og der er det kanskje en mulighet for å bli dratt ned noen meter. Menneskekroppen har imidlertid ikke noe problem med en 1-2 minutters tur til 20 meter dybde, og lenger hadde en vel ikke klart å komme med flytevest på.

Følgebåten ville plukket han opp om han hadde besvimt, men dykker er vel lite nytte i. Ville tatt evigheter å finne han igjen hvis han hadde gåtrt til bunns i den strømmen.

 

Jeg tror det er viktig å gjøre gøye ting en har drømt om!

 

Finnes det noen rekord / bilder på antall vannski bak en båt?

Hvor mange kan stå bak en 40 foter med 600 hk?

Er det praktisk mulig å trekke opp med en mindre båt og overføre lina?

Noen som har prøvd? - jeg har lyst...

 

Mons

Link to post
Share on other sites

Finnes det noen rekord / bilder på antall vannski bak en båt?

Hvor mange kan stå bak en 40 foter med 600 hk?

Er det praktisk mulig å trekke opp med en mindre båt og overføre lina?

Noen som har prøvd? - jeg har lyst...

 

Mons

 

Så lenge den holder drøye 20 knop burde det gå greit. Og hvis kravet bare er å stå bak båten (dvs. ikke gå opp av vannet) er det ikke mye friksjon i folka som henger etter (forutsatt at de holder seg rett bak uten å tulle:-).

Overføring av line tror jeg blir problematisk derimot. Dvs, tror det blir en operasjon. En operasjon jeg godt kunne slengt meg med på! :giggle:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...