Da jeg er ny på forumet, å ny når det kommer til båt med innenbordsmotor og drev så håper jeg på mange tips og triks.
Prosjektet:
Kjøpte en Fjord 19 Fot, 1985 modell. Bilder av båten kommer etterhvert. Selve båten er i god stand, nesten fullstendig resturert av han jeg kjøpte "prosjektet"av. Prosjektet ble gitt opp pga manglende båtplass å derfor gjennstår det en del ting form meg. Har to problemstillinger som jeg håper på mange tips om:
1: Drevet. Drevet som er et VP280 sies å være i bra stand. Jeg er fortsatt blitt tipset om å bytte belger uansett. Jeg skal selvsagt bytte belger og olje, men ønsker tips og triks om vedlikehold, demontering og service på dette. Samt hva bør jeg undersøke nå som båten står på land?
Fant en del tråder rundt om når det kom til demontering av drevet, men finnes vist en "how to" blandt noen av dere fra et båtmagasin med bilder osv. kan noen være så snill å dele denne med meg?
2: Motoren, den store utfordringen. Motoren har fått det som kan kalles en god dose ferskvann, å må sies å være ubrukelig etter hva jeg vet. Motoren er en b23e, å har tatt av diverse deler. Etter som mange sier at det bare er å finne en bra motor fra bil, flytte over kam og marine deler regner jeg med det blir løsningen. evt renovere denne, eller finne en bedre motor å bygge opp. Regner med mariniseringsdelene er bra, selv om jeg ikke har fått sett over alt i bra lys. Ønsker alt av tips å triks når det kommer til denne motoren.
Kan kort si at ventiler er rustet fast, kam ser hel og fin ut. kunne tenke meg en oversikt over de forskjellige kammene til vp/volvo.
Planen er å gjøre dette på likest mulig måte uten å strø unødvendig med penger rundt om. Har hobbyverksted å garasje med en del verktøy så satser på å gjøre alt, eller ihvertfall det meste selv.
Håper tråden min blir godt motatt, å ikke minst at båten kommer på havet til sommeren.

Hjelp/Kontakt

Til toppen av siden