Jump to content

Tråden Med Alt Om Yanmar


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Hei :seeya: Vi Alle Vet At Det Finnes En Tråd Med Alt Om SABB :yesnod: Så Hvorfor Ikke Starte En Tråd Med Alt Om Yanmar? :flag:

Her Kan Du Legge Ut Bilder Og Filmer Om/Av Din Yanmar, Eller Spørre Om Spørsmål Du Lurer På :drink:

 

Så Lenge Innleggene Handler Om Yanmar Er Det Bare Til Og Skrive I Vei! :cheers: Bonski!

 

 

Yanmar Har En Hel Rekke Årganger, Både Lettbygde Og Mere Avanserte Motorer,

En Av De Mest Lettbygde Er 1GM... 7,5 HK, Stående 1 Sylindret Motor Som Ble Produsert Fra 1980-1994

a45y7r.jpg

 

Så Kommer Vi Over Til De Litt Mere Avanserte Motorene Som 6LYA-UTE.. 305 AHK, 4 takter dieselmotor. Denne Ble Produsert 1998 - 2002

2qx87bo.jpg

 

Så kom igjen :flag: Her Skal Det Snakkes YANMAR! :sailing::flag:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Det foreligger ganske mye Yanmar-informasjon både i lange tråder her på BP og i internasjonale fora. Det hadde vært fint om en eller annen "dedikert" person kunne gå gjennom dette.

Vi har eksempelvis flotte tråder om modifiseringer av dynamoen(e) til 6 LYA-STE. Jeg har lagt ut endel bilder av detaljer fra denne motoren, bl.a. et problem med tilkobling girvaier/girskiftearm.

Link to post
Share on other sites

Det er nok mange som vil ønske denne tråden velkommen med alt på et sted. For tiden så er det for min del Yanmar 66hk som gjelder. Har satt meg fore å få ryddet opp i et hav av provisorier fra forrige eier, og har fått råd fra mange her bla. roaldbj. Skulle selsagt lagt ut en mengde bilder men jeg får det rett og slett ikke til, håpløs sier ungene. :confused::confused::flag:

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv en 6lya-stp 2005 model. 340 hk på alsel og 370 på veiv. Ingen problemer . Overhalte dysene i fjor på 250 timer service, ellers bare fulgt boken når det gjelder service. Den har gått 340 timer,så det er vel noen timer igjen i den:-).

Jeg vil gjerne ha andres erfaringer på denne motoren.

Link to post
Share on other sites

Problemet for tiden er at etter å ha hørt på verkstedet vedr. blå røyk og at turbo har skylden så byttet jeg denne med en som det tydeligvis er feil på. Like mye blå røyk enda og med besjed fra verksted om at det nok er motor som er ferdig og ikke bytteturboen. Så i helgen gikk jeg i dybden og fant faktisk ut at det var olje i intercooler(ladeluftkjøleren) som da betyr at sleperingene på begge sider er ferdig. Har akkurat sendt en mail med beskrivelse av dette til verkstedet men det er vel som å snakke til veggen som vanlig. Turboen ble kjøpt på vårparten i fjor så det er jo en viss garanti enda hvis verkstedet ikke trenerer dette.

Må jo gå an å få byttet disse ringene lokalt her jeg bor i Bergen.

Link to post
Share on other sites

Hvor i bergen bor du?? Ta deg en tur til Døsje (Bildøy Båt Og Motor) På Bildøy.. Her er Yanmar Verksted, og disse har peilig på hva de driver med, de er også veldig greie og imøtekommende :flag:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Hmm :rolleyes: Jaja. Du får no se hva du klarer :flag: Har du båten din i Alvøen då?? :flag: Jeg bor på bjorøy, så vi bor ikke så langt fra hværandre då :flag: Du ser vel bort i vatlastraumen du då? :sailing:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Heisann :flag: i dette film klippet har vi vores 20 fot tre bygde snekke, ombord står det en 14 hk Yanmar 2QM15, vi har hatt motoren siden 2001,

 

har fungert veldig bra, kun et tæret hjemmelaget utstøtsbend.

 

 

SUPERT!!! :cheers: Dette liker vi, og dette vil vi ha mere av!!! :flag: Koman folkens, videoer og bilder er knall! :drink:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Flott i Haakonshella vell :flag: Litt mye tyveri har jeg hørt :sad: Trist det med tyveri, men de fleste blir tatt til slutt :flag: Jeg bor i skipperviken på bjorøy, du ser sikkert bjorøyhamn, men skipperviken er lengre sør :seeya:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Du får bare håpe på det beste, og låse det meste av verdi saker inn i lugaren, eller ta det med deg hjem :flag: Jeg vet ikke hvor langt sør på bjorøy du kan se, men vist du ser neset sør for bjorøyhamn så er marinaen der jeg ligger og bor rett rundt neset, rett innenfor vikaskjæret :flag: Kan du se en hvit stor hytte ett stykke sør for bjorøyhamn? :flag:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Må visst vente på dagslyset igjen så skal jeg ta frem kikkerten, for dette må sjekkes vet du. :flag:

Hehe, Jaja, Kan no treffes i sommer en gang :flag: Er du en del i Brattholmen? :seeya:

VP<3<333

Vær så snill, dette er en side for oss med Yanmar. :smash: Lag deg en side sjøl om de grønne :cryin::headbang:

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...