Ip.Content

Logo

Ekenes syd Koster

• Logg inn for svare
2 svar på dette emnet

#1 _Sparky_ Ikke pålogget Postet 11.08.04 16:28

Endel restauranter/spisesteder.
Hotellets restaurant/spisested har utmerket utsikt over havet.Ankom når det var jazzfestival (med blues-innslag) på hotellets terasse. Vær tidlig ute. Ekstraferjer fra Strømstad.
Hyggelig fiskerestaurant ved sjøen.
Dusjmulighet på kaia. Skr 10 for 3min. Renslig og fin dusj.

Post bilde
Post bilde

mvh jan

#2 Instant Karma Ikke pålogget Postet 29.05.05 11:52

• Kaptein/Skipsreder
  • Medlem
Hei !

Et tips vedr. Ekenes:

Lå der i slutten av juli 2003. Ca. kl. 2330 en kveld/natt kom det plutselig kraftig vind fra Nord. Det lå mange båter på nordsiden av moloen (utsiden av havna). De fleste mistet ankerfestet (akterut). Vi var 20-30 mann som hjalp dem med å ikke knuse for mye av hverandre. Det ble kappet en del kjetting/liner den natten. Var ferdig ca. kl. 0200 med å redde båtene. 1 gikk på grunn ved moloen på andre siden av innseilingen - flere andre kom på ubegripelig vis i le etterhvert....

Ifjor (2004) lå det båter på nordsiden igjen. Denne gangen var det til og med "dobbeltparkering". Dvs. Nesa mot fjellet og anker akterut - enda en båt bak denne med nesa mot hekken og anker akterut. Jeg vil ikke forestille meg hvordan det ville blitt dersom det var tilfellet året før....

Flott sted og kjempefin/trivelig havn. Men, vær altså obs på nordavind om natta !!! (typisk uansett hvor man legger seg...)

#3 Mariell Ikke pålogget Postet 31.05.05 15:44

• Medlem
Helt enig Ekenes er en fin plass.

Men som  Sparky skriver ikke legg dere på nordsiden av moloen.

Det er en Årsak til at det som regel er ledige plasser der. Og årsaken er Nordavind!!!!!!!!!!

Klart det er fristende: Skyfri himmel svak sønnavind men dessverre fult bortsett fra på Nordsiden.
Men finn en annen plass.

Det er ikke sikkert det er like hygglig sånn ved 02.00 tida på natta. :headbang: (smily illustrerer baugen som slår i kaia).

Mariell