Jump to content

Maling av gummibåt


Terje_F

Recommended Posts

Tar opp tråden når det gjelder maling av gummibåt.

 

Er det noen som har forsøkt seg på maling av slitt gummibåt og eventuelt med hvilket resultat?

 

Jeg har funnet en amerikansk web-side som viser nesten-for-godt-til-å-være-sant resultater etter maling med et produkt som heter SRC (www.allinflatables.com/shopping/paint/tests.html) men har ikke funnet noen forhandler i Norge.

 

Noen som vet hvordan resultatet blir med f.eks Polymarine Superflex eller Flexipaint som forhandles av Maritim?

Link to post
Share on other sites

Aha, da ville jeg heller prøvd et skikkelig rensemiddel for RIB. Har fått en båt som så omtrent ut som den på bildet helt strøken, i tillegg til min egen (hvor utgangspunktet var langt bedre)

 

Det sagt så ser jo produktet veldig imponerende ut!

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Prøv Coelan...

 

 

 

 

Coelan-Båtbelegg kan tilsettes farge (12 forskjellige

farger føres).

Dette benyttes til blant annet dekorstriper, overbygg, fenderlister på plastbåter, fendere og ikke minst; gummibåter.

En utmerket metode for merking av fiskebruk også.

 

 

 

 

http://www.galeas.no/Galeas.html

Redigert av tuborg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg bruker magic blue. Helt genialt resultat, rens først og så spesialpolish, så slipper man å gjøre det igjen :)

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt hos Rammsalt i Asker (han som reparerer RIB), men fikk det også i en båtbutikk i Grimstad, husker ikke navnet i farten. Helt klart best av rib-produktene synes nå jeg, og jeg har prøvd mange.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Sikert ikke dumt og male gummibåten da de er følsome for sollys. Jeg måtte skifte ut min Plastimo 310 RIB etter 4 år fordi den begynte og gå i oppløsning. Produsenten sier det skyldes at den har blit utsatt for for mye sollys. Skulle tro at om man malte båten vil manlinen beskytte gummien mot sollys slik at båten kan holde lengre.

Link to post
Share on other sites

Det er her produktet jeg skrev om kommer inn. Etter rensemiddelet polerer man med et spesialmiddel (vanlig polering og voks kan jo ikke brukes) som gir beskyttelse mot salt, skitt og smuss (bare å spyle av med vann), og som også beskytter mot UV-lys og skader relatert til det :smiley:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
Prøv Coelan...

 

 

 

 

Coelan-Båtbelegg kan tilsettes farge (12 forskjellige

farger føres).

Dette benyttes til blant annet dekorstriper, overbygg, fenderlister på plastbåter, fendere og ikke minst; gummibåter.

En utmerket metode for merking av fiskebruk også.

 

 

 

 

http://www.galeas.no/Galeas.html

 

Tuborg: Takk for tipset, har sett det tidligere på båtplassen.no også.

 

Har du forsøkt Colean på gummibåt selv og sett resultatet? Forhandles av Båtbua i Fredrikstad ser jeg, så kunne vært interessant å prøvd dette.

Link to post
Share on other sites

Du verden....

 

Forsøker igjen:

 

Tuborg: Takk for tipset, har sett det tidligere på båtplassen.no også.

 

Har du forsøkt Colean på gummibåt selv og sett resultatet? Forhandles av Båtbua i Fredrikstad ser jeg, så kunne vært interessant å prøvd dette.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...