Vi var 3 båter i følge som skulle ligge med hekken mot bryggen, og det var noen vennlige havne verter som anviste plassen. Min båt ble da festet i baugen til en seilbåt som igjen var festet til gjestehavnens bøye. Deretter ble mine 2 venners båter fortøyd til meg og alle var fornøyd. Det var en stille dag, så det var liten belastning på feste til seilbåten.
Vel, så langt så godt.... Etter et bedre måltid på byn, returnerte vi ca 2 timer senere for å oppleve at idioten i seilbåten hadde kastet loss og da løsnet min fortøyning UTEN og feste meg/oss i boyen han/hun selv var fortøyd til
Resultatet var at 3 båter lå kun fortøyd i hekken og dunket i steinbryggen
Da eieren av nabobåten til seilbåten kom tilbake så han hva som hadde skjedd, trakk han båtene våre ut og fortøyde oss i boyen som seilbåten egentlig skulle ha gjort. Fikk takket han for vel utført sjømannskap, men den Bavariaen 39 som bare dro, ja hadde jeg fått tak i han ville resultatet blitt en bording og sannsynligvis slutten på min ferie....
Men alt i alt, dere sørlendinger har en mengde kjempe flotte og vel tilrettelagte uthavner OG ikke minst, VARMT vær :):)
Ha en fortsatt riktig god sommer

Hjelp/Kontakt

Til toppen av siden