Har vært ICE-bruker nesten helt tilbake til da de startet opp (første gang). Ingen tvil om at
dekningen til ICE er god, bedre enn de fleste. Men det er heller ingen tvil om at kapasiteten er sprengt i visse områder om sommeren, selv kjenner jeg godt til kystnære strøk i Vestfold. Buker min både i båt og fra hytta (sistnevnte ikke nå lenger, byttet til nytt i år).
Store deler av sommeren 2008, og nesten hele (sommeren) 2009, så var nettet i praksis ikke brukbart med mindre man smørte seg med stor grad av tålmodighet, dette til tross for teknisk sett OK (dog ikke maksimal) dekning. VPN-bruk mot jobben var bare å glemme. Trådstartes opplevelse kan forveksles med manglende dekning, men det er altså slett ikke sikkert at akkurat det er tilfellet. Problemet har jeg opplevd som gradvis økende.
ICE innførte mengdebegrensning (6GB/mnd) fra mai i år, etter å ha operert uten noe slikt i flere år. Det var nok ikke uten grunn at denne endringen måtte innføres - ganske sikkert (forsøk) på å demme opp for misfornøyde kunder enkelte (press-)områder...
Trådstarter skriver ikke noe om hvor problemene oppstod. Ser av signaturen at han/hun holder til i Oslo. Kan det være i områdene Ytre Oslofjord, slik jeg er inne på?
Kundeservicen er du også inne på. Skriftlige henvendelser (via kontaksiden deres) har jeg gitt opp - hører ikke et pip tilbake. Telefon fungerer dog bedre - prøv det i stedet (hvis du ikke allerede har gjort det).
Redigert av Ronald: 02.08.10 13:12