olews Startet 29.August.2010 Del på Facebook Startet 29.August.2010 Gårsdagens besøk på Öppna Varv der vi besøkte Najad og Bavaria på Henån, Malö i Kungsviken og HR i Ellös var en höydare og vel verd kjøreturen fra Oslo. Vindö rakk vi desverre ikke. Neste år. Se web : Öppna varv Desverre har ikke Najad og Malö lagt forholdene tilrette for å studere produksjonen på nært hold slik som HR, men vi fikk sett på fine båter og snakket med båtbyggere. Hos HR kunne vi studere produksjonen på nært hold. Utenfor var det over 80 utstillere. Her var det seriøse tilbydere siden dette er messe for håndverksmessige båter. Desverre er mye utstyr i en prisklasse jeg ikke kjøper i. Det var ikke så mye nytt som jeg ikke hadde hørt om før på utstyrsfronten, men LED lys er nå standard også på fabrikkmontert lys. Fremdeles var ikke LiIon batteri å se på stands, men de hadde en "Smart Fuel Cell" generator på utstilling, i full drift. En fantastisk maskin jeg har ønsket meg siden jeg så den første gang i 2002, men de må ta bort en null før jeg kjøper den. Lite nytt på navigasjoneutstyrsfronten, men mange håndverksfirma tilbyr alle tenkelige løsninger for tre, plast, glass, stål, elektrikkerarbeid etc. Skal man ha gjort noe slikt er dette stedet både å snakke med fagfolk og å booke dem, her er det lite selgere ! Noen nye båter ble presentert, og særlig den nye HR 372 var fin. Vi tittet også innom en Malö 43 som er min favoritt. Det var også båter av mer normal prisklasse, sammen med Najard var Bavaria og i Ellös Delfia, Hanse, Dufour og noen få andre. Det var veldig mye folk, vi kunne ikke parkere i Ellös sentrum, men ble geleidet opp til en idrettsplass hvor det var mer enn nok plasser. Både inngang og parkering er gratis. Mat og drikke er helt normalt priset. Vi skal helt klart dit neste år også! mvh, Ole Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 29.August.2010 Del på Facebook Svart 29.August.2010 Noen nye båter ble presentert, og særlig den nye HR 372 var fin. Har de fornyet den siden den kom i fjor ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 29.August.2010 Del på Facebook Svart 29.August.2010 Takk, er det flere som har bilder, så ser vi gjerne på flere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 29.August.2010 Del på Facebook Svart 29.August.2010 (redigert) Nei det er den samme Enzo. Vi så på HR 48 og 54. Jeg stusser på at HR viser frem en 54 med sur lukt fra kjøleboks og full av Rassy familiens remedier. Mulig det gir en spesiell kos for de spesielt interesserte. En HR 48 med superkabin løsning, bysse i gangen til akterkabin, stor seng i akterkabin, kutterstag, elektrisk mast osv tror jeg faktisk kunne konvertert oss til seil. Jeg skulle gjerne hatt annen motor enn D3 - men HR selgeren påstår at de ikke har lov til å sette inn annet pga utslippskrav. Jeg kunne godt tenkt meg en D5A TA istedet. VP sier selv at den møter EU IWW, CCNR2 og US EPA Tier 2 utslippskrav. Er det godt nok for CE merking? Jeg har lenge vært avstandsforelsket i Malø. Men etter å ha kikket nærmere på båtene og pratet med en del fra verftet gikk forelskelsen over. Flotte båter, men ikke helt det jeg liker. Folka var vel sånn middels avvisende til å være svenske Vi har nok feil type penger for dem Vi får vel vente til de ringer fra Norsk Tipping før vi realiserer Redigert 29.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 29.August.2010 Del på Facebook Svart 29.August.2010 tipper inne 3 år så seiler du Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
:båt1 Svart 29.August.2010 Del på Facebook Svart 29.August.2010 har ikke Bitteliten seilt HR før i sitt liv da? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 29.August.2010 Del på Facebook Svart 29.August.2010 (redigert) jo, og han har en liten jolle, men det er tydelig at drømmen om noe større ligger der å verker. Han skal bare modnes litt mer. Redigert 29.August.2010 av NOR_Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 1.September.2010 Del på Facebook Svart 1.September.2010 Tror det er mer kona enn jeg som må modnes Men jeg gjentar mitt spørsmål: Jeg kunne godt tenkt meg en D5A TA istedet. VP sier selv at den møter EU IWW, CCNR2 og US EPA Tier 2 utslippskrav. Er det godt nok for CE merking? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Svart 1.September.2010 Del på Facebook Svart 1.September.2010 (redigert) Tror det er mer kona enn jeg som må modnes Men jeg gjentar mitt spørsmål: Jeg kunne godt tenkt meg en D5A TA istedet. e de noe nytt sertifikat eller...........Trans Atlantic..... Navigare necesse est, vivere non est necesse! Redigert 1.September.2010 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 1.September.2010 Del på Facebook Svart 1.September.2010 (redigert) D5A TA ser ut som en flott motor som er rated med lavt topp turtall.. Commonrailteknikk eller PD etter hva jeg kan se og det beste er at den kan OVERHALES som "gamle" VP motorer med løse syl foringer og utskiftbare ventilseter.. Merklig at du fikk den bedkjeden om at den ikke kunne brukes.. Tror nok du fikk et "standard" svar da han garantert aldrig har hørt om motoren.. Kikket nå på spec til motorern og da fremgår det at den er godkjent for og brukes på Rhinen... da må den derav være CE merket.. så igjen.. han svarte nok på noe han overhodet ikke kvalifsert til og svare på Redigert 1.September.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 1.September.2010 Del på Facebook Svart 1.September.2010 Jeg ble imponert over nye 64 foteren fra HR. Sammenspil i volum og slanke skroglinjer i båt i den klassen har jeg ikke sett før. Gir den prisen til årets båt i klassen fra 18 til 200 fot Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 2.September.2010 Del på Facebook Svart 2.September.2010 (redigert) så igjen.. han svarte nok på noe han overhodet ikke kvalifsert til og svare på Takk Thorlyn Det irriterer meg grenseløst å få slike standardsvar. Føler at selgeren totalt underminerer selskapet han representerer og ikke respekterer den interesse vi viser. "Yaghan" som er nå en ganske gammel båt nå (er vel 6 år om jeg husker rett) har en TAMD 63 motor. Jeg vil også ha en lavturtall motor med proff kvalitet om vi skal verden rundt Noen som har erfaring med Gori propell med overdrive? Redigert 2.September.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MajorAndy Svart 20.Desember.2010 Del på Facebook Svart 20.Desember.2010 Så er HR 64 i vandet: http://minbaad.dk/sejl/archive/2010/17/december/article/gaet-en-baad-5/ Andy Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 (redigert) Nå snakker vi om 2011 utstillingen............... Har sett på web cameraet hos HR, ser ut for meg som at der nesten ikke er folk på bryggene ? ikke i går og heller ikke i dag ?? Noen som har vært nede og sett ? Redigert 28.August.2011 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 (redigert) Vi var der på fredag og da var det hyggelig med folk. Ikke kø på bryggene med bra besøk absolutt. Hos NordWest var det også bra besøk. de har en utstillingshall som er fantastisk bra. Og vil man prøvekjøre båt kan man det også Redigert 28.August.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 (redigert) Vi var der på Lørdag Var kø for å komme inn i HR64 så det gadd vi ikke. Ellers var det greit med kø på bryggene. Var innom Moody 45 DS og hilse på en kompis og så ble det Tayana 48 Oyster 46 HR 43 HR 48 HR 54 Og så til slutt Hanse 495 SÅ gikk turen til Malø for å se på en brukt 39 og thats it. Tidenes raskeste messevisitt var over Tayana,HR48 og 54 var det som var høydare for oss denne gangen Fredag er det Oslo og Bestwind50 som står for tur Redigert 28.August.2011 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Vi var der på fredag. Hovedhensikten var å hente en spinnakerbom hos Proctor Mast som han har laget på mål. Ellers så virket ikke aktiviteten hos Najad som om de har gått konkurs, i særlig grad. De lokale var vel av den oppfatningen at dette kom til å starte og kjøre som vanlig etter kort tid. Tittet på en del båtutstyr i standene hos HR. Admiralen ønkser seg nytt aggeregat, det var SEK 100 000 for en 4 kW med inverter. Og vekten var ca. 100 kg med søkke og snøre. Vårt gamle 7 kW veier 150 kg. Og så var ønsket elektrisk innrulling av genoaen. Der skal Selden ha ca. SEK 80 000. Så da var ikke Admiralen så interessert allikevel, "dette er noe vi får kjøpe når vi trenger det". Her var vi samstemte. Men det var en del andre saker som vi nok kommer til å benytte oss av når det gjelder innredning og dekksutrustning. Ellers så var den en del brukte båter til salgs. 10 år gammel Najad for SEK 2,4 mill. frister ikke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Jeg stusser på at HR viser frem en 54 med sur lukt fra kjøleboks og full av Rassy familiens remedier. Mulig det gir en spesiell kos for de spesielt interesserte. Var det den samme de viste i år også. og hadde den da fått en forbedret o`dør ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Jeg var ikke ombord i Rassker i år. Vi var ombord i de som vi lurere på, dvs 43 og 48. 48en var en 2004 modell i privat eie. Ren og pen, og med private ting ombord. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Var ikke noe sur lukt i rassker som jeg kunne kjenne og jeg var oppi alle 3 kjølerne. Gikk meg forresten en liten tur inn i motorrommet også Den båten er seilt 12000nm Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Rassker er fortsatt til salgs. Desverre er den momset inn i Sverige. Bamsen er også til salgs. 2002 modell 62, kan visstnok selges ex moms Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Var en tur innom idag. Bra besøk, men det var nok noe bedre i fjor. Fikk ingen "løp å kjøp" følelse, men ellers greit nok. Denne fikk jeg litt sansen for. En sjøtraktor! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.